بازدید 2389

خروج ذخایر طلایی اروپایی‌ها از آمریکا

نگرانی از بحران اقتصادی فزاینده در اروپا، دولت های غربی را وا داشته تا ذخایر طلای خود را از خزانه آمریکا خارج ساخته و به کشور خود بازگردانند.
کد خبر: ۴۵۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶ 28 November 2014
به گزارش تابناک اقتصادی، شبکه خبری روسی "راشاتودی" روز جمعه گزارش داد: اکنون پس از هلند؛ کشورهای فرانسه، سوییس و آلمان به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از خزاین موجود در نیویورک آمریکا هستند.


بر اساس این گزارش، هم خوان نبودن پشتوانه چاپ اسکناس در میان بانک های مرکزی عمده کشورهای غربی، این نگرانی را درباره ذخایر طلایی که درخارج از کشور دارند، بوجود آورده است.

دولت هلند اکنون 5 میلیارد دلار از ذخایر طلای خود را از نیویورک خارج و به داخل کشور منتقل کرده است.

"د ندرلند بانک" بانک مرکزی هلند در تازه ترین اقدام طی هفته اخیر، حدود 602 تن از ذخایر طلای خود را از نیویورک به آمستردام منتقل کرد.

بانک مرکزی هلند در بیانیه ای این اقدام را برقراری توازن در ذخایر و سهام طلا و همچنین ایجاد اعتماد و آرامش عمومی دراین کشور عنوان کرد.

با انتقال این حجم از طلا، هلند اکنون ذخایر خود را به 31 درصد در آمستردام، 31 درصد در نیویورک، 20 درصد در اوتاوا و 18 درصد در بانک های انگلیس پخش کرده است.

به دنبال هلند اکنون کشور سوییس نیز خواهان بازگرداندن ذخایر طلای خود از آمریکا است و به همین منظور همه پرسی تحت عنوان 'طلاهایمان را نجات دهیم' برای 30 نوامبر (9 آذرماه) ترتیب داده است.

بر اساس این طرح، بانک مرکزی سوییس وادار می شود تا یک پنجم از دارایی های خود را به طلا تبدیل کرده و تمامی ذخایر طلای خود از خزاین انگلیس و کانادا خارج کند.

فرانسه نیز به تازگی به این اقدام روی آورده و رهبر حزب راست گرای 'جبهه ملی' این کشور از بانک مرکزی فرانسه خواستار بازگرداندن ذخایر طلا از کشورهای خارجی شد.

در نامه سرگشاده حزب راست گرای جبهه ملی فرانسه به رییس بانک مرکزی این کشور، درخواست رسیدگی به وضعیت 2هزار و 535 تن از ذخایر طلای این کشور در بانک ها و خزاین خارجی مطرح شده است.

این درحالی است که تلاش های آلمان در اوایل سال گذشته میلادی برای بازگرداندن ذخایر طلای خود از کشورهای فرانسه و آمریکا ناکام مانده است.

آلمان اکنون ذخایر طلایی به ارزش 635 میلیارد دلار در خزاین آمریکا به ودیعه سپرده و این در حالی است که تنها یک سوم از ذخایر طلای آلمان درخود این کشور نگاه داشته می شود.

راشاتودی گزارش داد که 45 درصد ذخایر طلای آلمان در خزاین نیویورک، 13 درصد در لندن، 11درصد در پاریس و مابقی در بانک فرانکفورت قرار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل