بازدید 2482

درخواست مقابله با فسادی چین از آمریکا، کانادا و استرالیا

چین از آمریکا، کانادا و استرالیا خواست در زمینه استرداد مجرمان و مفسدان اقتصادی همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا زمینه ایجاد نهضت بین المللی مبارزه با فساد چند ملیتی فراهم شود.
کد خبر: ۴۵۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴ 28 November 2014

به گزارش ایرنا، "شو هونگ" یکی از مسوولان حقوقی وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که پکن به شدت خواستار تقویت همکاریهای چندجانبه در زمینه های حقوقی و اعمال قانون برای از بین بردن فساد با کشورهای مختلف است.


وی گفت: اکنون آمریکا، کانادا و استرالیا به بهشت خلافکاران بین المللی تبدیل شده و زمان همکاری و مبارزه با فساد چند ملیتی فرا رسیده است.

به گفته وی، برخی از کشورها به دلیل نپذیرفتن قوانین حقوقی و قضایی دیگر کشورها از امضای توافقنامه 'تسلیم مجرمین' به کشور میزبان خودداری می کنند که این موضوع شرایط مناسبی را برای خلافکاران چینی در برخی نقاط دنیا ایجاد کرده است.

این دیپلمات چینی ادامه داد: بهتر است این کشورها با کنار گذاشتن تعصب، عزم سیاسی لازم را برای همکاریهای عملی جهت خشکاندن ریشه این پدیده شوم جزم کنند.

چین مذاکره در زمینه همکاری های حقوقی دو جانبه با دیگر کشورها را در دهه 1980 آغاز کرد و از نوامبر سال 2014 توافقنامه تسلیم مجرمین به کشور میزبان و 52 توافقنامه در زمینه همکاریهای قضایی و جنایی با دیگر کشورها را امضا کرده است.

این کشور همچنین با کشورهای فرانسه، اسپانیا، استرالیا، ایتالیا و پرتغال موافقتنامه تسلیم مجرمین را امضا کرده که از میان آنها فقط توافقنامه های امضاء شده با پرتغال و اسپانیا اجرایی شده است.

چین با دولت استرالیا نیز موافقتنامه ای در این زمینه امضا کرده اما هنوز از سوی مجلس این کشور تصویب نشده است.

دولت پکن که از زمان روی کار آمدن 'شی جین پینگ' رییس جمهوری، مبارزه با فساد اداری و مالی در داخل کشور را با جدیت هر چه تمامتر شروع کرده، قصد دارد مجرمین اقتصادی چینی خارج از کشور را که به نوعی با داخل کشور مرتبط هستند، به چنگ آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار