بازدید 2745

تشدید تحریم خرید کالاهای صهیونیستی در آفریقای جنوبی

با تشدید تحریم خرید کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی در آفریقای جنوبی، آن دسته از فروشگاه‌های زنجیره‌ای آفریقای جنوبی که به عرضه کالاهای ساخت اسرائیل اقدام کنند، هدف تحریم شهروندان این کشور 53 میلیونی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۴۵۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱ 28 November 2014
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر در پرتوریا، جنبش تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی اسرائیل در آفریقای جنوبی اعلام کرده تحریم و بایکوت واردکنندگان و فروشندگان کالاهای اسرائیلی در آفریقای جنوبی طی سه ماه گذشته موجب شده تا فروشگاه‌های زنجیره ای ولورث یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آفریقای جنوبی با کاهش 35 درصدی درآمد مواجه شود. 

محمد داسی مسئول جنبش تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی اسرائیل در آفریقای جنوبی هم گفت: این شرکت، عمده محصولات خود را از سرزمین‌های رژیم اشغالگر قدس وارد می‌کند و درآمد های آن نیز مسقیم به سرمایه گذاران اسراییلی ارسال می شود.

ابتکار نخریدن کالاهای ساخت اسرائیل در فروشگاه‌های آفریقای جنوبی با حمایت‌های گسترده شهروندان این کشور مواجه شده به گونه ای که در شبکه‌های اجتماعی نیز درخواست‌ها برای خرید نکردن از شعبه های فروشگاه زنجیره‌ای اسرائیلی در آفریقای جنوبی به شدت افزایش یافته است.

بزرگترین اتحادیه‌های صنفی در آفریقای جنوبی هم که یک میلیون و هشتصد هزار عضو دارد نیز به این جنبش ضد صهیونیستی پیوسته و خواستار گسترش بیش از پیش بسیج عمومی علیه کالاهای اسرائیلی شده است.

تابو امباکی و جاکوب زوما روسای جمهور پیشین و کنونی آفریقای جنوبی هم خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی برای نشان‌ دادن همبستگی با مردم فلسطین شده و گفتند مردم باید علیه اسرائیل بسیج شوند تا این رژیم هزینه اقدامات و مواضعی را که در پیش گرفته است بپردازد.

چندین کشور آفریقایی هم به جنبش تحریم کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی اسرائیل پیوسته اند.

در این میان یکی از فعالان جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی در آفریقای جنوبی می‌گوید: دولتمردان آفریقای جنوبی باید در چارچوب شعارهای ضد نژادپرستی و قوانین مبارزه با رژیم های آپارتاید در قانون اساسی، قانون تحریم تمام کالاهای ساخت اسرائیل و ورود آن به آفریقای جنوبی را تصویب کنند.

دکتر پاتریک در گفتگو با واحد مرکزی خبر با تاکید بر اینکه کنگره اتحادیه های صنفی آفریقای جنوبی از تحریم کالاهای ساخت رژیم اسراییل حمایت می کند، گفت: وزارت تجارت آفریقای جنوبی چندی پیش تصمیم گرفت محصولات تولید شده در سرزمین های فلسطینی که توسط اسرائیل اشغال شده است، نباید به عنوان محصولات تولید شده رژیم اسرائیل، برچسب بخورد، زیرا ما بر این باوریم که رژیم اسرائیل هیچ گونه حقی برای حضور در آن سرزمین ها ندارد.

وی افزود: هر بار که ما بیانیه ای برای حمایت از مردم فلسطین و تحریم کالاهای ساخت اسرائیل را پخش می کنیم، از سازمان‌های یهودی آفریقای جنوبی، جواب همراه با تهدید دریافت می کنیم.

این فعال جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی در آفریقای جنوبی گفت: ما خیلی دوست داریم که دولت مردان آفریقای جنوبی ورود تمام کالاهای تولید شده در سزمین های اشغالی فلسطین بدست اسرائیل را کاملا تحریم کنند و اجازه ورود آنها را به شهرهای مختلف آفریقای جنوبی ندهند اما تا به امروز موفق به انجام چنین کاری نشده اند.

وی افزود: خواسته مردم فلسطین برای داشتن حق حاکمیت، تعیین سرنوشت و خارج کردن تمام نیروهای نظامی و دیگر نیرو های دولتی اسراییلی از آن سرزمین ها، کاملا مورد حمایت ما بوده و جنبش تحریم کالاهای اسراییلی در آفریقای جنوبی برای تحقق این خواسته از هیچ کاری فروگذاری نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی سیاست ها و خط مشی های رژیم اسراییل را بررسی می کنیم شباهت فاحش اسرائیل را با رژِیم گذشته آفریقای جنوبی - آپارتاید – به راحتی می بینیم؛ آپارتایدی که به طور مشهود یک جنگ علیه قومیت ها و نژادهای مختلف بود.

این فعال جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی در آفریقای جنوبی گفت: همانطور که ما در زمان آپارتاید خود در آفریقای جنوبی از حمایت های مختلف بین المللی برای از بین بردن این رژیم برخوردار بودیم ؛ همانطور هم از مردم فلسطین حمایت می کنیم تا ملت ها علیه این ستم گری های آپارتایدگونه رژیم اسراییل بپا خیزند.

وی تصریح کرد: الان بسیاری از شهروندان آفریقای جنوبی و کشورهای دیگر آفریقایی از جنبش تحریم کالاهای ساخت اسرائیل حمایت کرده و از این حرکت برای بیان مخالفت شان با ورود کالاهای اسراییلی به کشورشان استفاده می کنند.

دکتر پاتریک گفت: مردم را به نخریدن کالاهای ساخت رژیم اسراییل از فروشگاههای حامی اسراییل تشویق می کنیم تا ملت های دنیا نیز متوجه باشند که نباید با پرداخت پول و سود به شرکت های اسراییلی، آنها را در مسیر جنایت هایشان در غزه و فلسطین کمک کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار