بازدید 5848

انتشار گزارش جنايت اسپايکر در وزارت دفاع عراق

بر اساس اولین گزارش کمیته حقیقت یاب جنایت اسپایکر تکریت هیچ دستوری از مراجع قضایی برای عقب نشینی صادر نشده بود و شهادت 276 نفر در این جنایت تایید شده است.
کد خبر: ۴۵۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹ 28 November 2014
بر اساس اولین گزارش کمیته حقیقت یاب جنایت اسپایکر تکریت هیچ دستوری از مراجع قضایی برای عقب نشینی صادر نشده بود و شهادت 276 نفر در این جنایت تایید شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزارت دفاع پس از اجرای تحقیقات از 42 افسر عراقی از جمله، فرمانده عملیات صلاح الدین، افسر دستگاه اطلاعاتی، رییس ستاد ارتش و فرمانده پایگاه هوایی تکریت، دادخواستی کیفری علیه 45 نفر به اتهام دست داشتن در کشتار دسته جمعی به دادگاه تحقیقات مرکزی ارائه داد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در وزارت دفاع هیچ مرجع نظامی دستور عقب نشینی نیروهای مستقر در این پایگاه را صادر نکرده است.

بعضی از جنایتکاران از سقوط نینوا سوء استفاده کرده و با عناصر داعش همکاری کرده اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «السومریه نیوز» از بغداد، وزارت دفاع در این گزارش تاکید کرد فقط شهادت 276 نفر را در این پایگاه مورد تایید است.

بر اساس این گزارش پیامدهای جنایت اسپایکر با حوادث موصل رابطه مستقیم داشته است.
بر این اساس نیروهای نفوذی شایعه کردند که دستور عقب نشینی صادر شده است و این امر فاجعه آفرید و نیروهای امنیتی صلاح الدین نیز تسلط خود را بر نیروهای خود از دست دادند.

مهمترین مشکلی که این تحقیقات با آن مواجه بود عدم دسترسی به مناطقی است که هنوز در اشغال عناصر داعش قرار دارد و اکثر افسرانی که باید تحقیقات از آنان صورت بگیرد هنوز در حال جنگ با داعش هستند.

وزارت دفاع به اسامی افراد نفوذی ، قربانیان و مفقودان این حادثه اشاره ای نکرد.
وزارت دفاع عراق این گزارش را روز پنجشنبه در نشست پارلمان ارائه داده است.

گروهک داعش بسیاری از نظامیان مستقر در پایگاه اسپایکر در شمال تکریت را اعدام کرد و منابع امنیتی دلیل این اعدام ها را اختلافات فرقه ای اعلام کرده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار