بازدید 6602

گردشگری کریمه با الحاق به روسیه متحول شد

بیشتر گردشگرانی که به یالتا سفر می کنند، بلافاصله سری به کاخ مشهور «لیوادیا» می زنند که در نوامبر 1945 میزبان نشست تاریخی بین سران سه قدرت فاتح جنگ جهانی دوم با شرکت استالین، روزولت و چرچیل بود
کد خبر: ۴۵۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۷ 28 November 2014
با گذشت تنها چند ماه از الحاق کریمه به روسیه، هر روز بر تعداد گردشگران این منطقه افزوده می‌شود.

به گزارش فارس، یکی از مقامات صنعت گردشگری کریمه پیش‌بینی کرد این منطقه زیبا و بویژه شهر زیبای «یالتا» تا  پایان سال جاری میلادی میزبان حدود ۷ میلیون گردشگر باشند.

از مدت‌ها قبل تمام ظرفیت هتل‌های یالتا پر شده و مقامات صنعت گردشگری این شهر از پیش‌بینی رشد 70 درصدی گردشگران یالتا  در روزهای آتی و بویژه در تعطیلات سال نو میلادی (هفته پایانی سال 2013 و دو هفته نخستین سال 2014) خبر می‌ دهند که می تواند  نوید بخش آینده‌ روشن برای صنعت گردشگری این شهر و کل منطقه کریمه باشد.

بیشتر گردشگرانی که به یالتا سفر می کنند، بلافاصله سری به کاخ مشهور «لیوادیا» می زنند که در نوامبر 1945 میزبان نشست  تاریخی بین سران سه قدرت فاتح جنگ جهانی دوم با شرکت استالین، روزولت و چرچیل بود که به بسته شدن پیمان مشهور یالتا منجر  شد. این کاخ که از دوران تزارهای روسیه برجای مانده، از چند دهه قبل به یک موزه تبدیل شده در فهرست میراث جهانی سازمان  یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

کارشناسان در گذشته دلیل اصلی عدم رشد مناسب صنعت گردشگری کریمه را قوانین سخت صدور ویزای گردشگری اوکراین عنوان می  کردند که حالا با الحاق این منطقه به روسیه این مشکل تا حدود زیادی مرتفع شده است.

دولت روسیه نیز ماه جولای تمامی گردشگران  روسیه که ورود آنها به خاک این کشور از طریق کریمه صورت گیرد را از پرداخت هزینه‌ های صدور ویزای گردشگری روسیه معاف کرده که این امر نیز نقش به سزایی در رشد چشمگیر گردشگران کریمه داشته است.

در این شرایط کارشناسان نقطه اوج صنعت گردشگری کریمه را که زمانی تفریحگاه تزارهای روسیه محسوب می شد را سال 2018  می دانند که در این سال روسیه میزبان مسابقات جام‌ جهانی فوتبال خواهد بود که پیش بینی می شود تنها برای تماشای این مسابقات حدود  دو میلیون گردشگر به روسیه سفر کنند که در این میان بیشتر این گردشگران اولین سفر خود به این کشور تجربه کرده و بین 20 تا 25  درصد آنها نیز دوباره به روسیه سفر خواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل