بازدید 3651

خام فروشی، حرمت شکنی در حق مردم یزد است

کد خبر: ۴۵۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳ 27 November 2014
نماینده پنج شهرستان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: خام فروشی مواد معدنی، حرمت شکنی در حق مردم استان است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به محرومیت صنعتی دو شهرستان از پنج شهرستان حوزه انتخابیه خود گفت: این موضوع باعث تخلیه کامل برخی از روستاها شده است به طوری که مردم این نقاط به مرکز استان با جمعیت 600 هزار نفری مهاجرت کرده اند.

وی این مهاجرت‌ها را به ویژه در قشر تحصیل کرده بسیار قابل توجه دانست و افزود: متاسفانه هیچ توجیهی برای ماندن این قشر در شهرستان های مذکور وجود ندارد.

این نماینده مجلس افزود: حتی در مناطق معدن خیز این حوزه انتخابیه نیز شرایط برای اشتغال افراد بومی فراهم نیست چرا که در زمینه ایجاد صنایع وابسته به معادن اقدامی صورت نگرفته است.

زارع زاده این ضعف را بسیار تاسف بار دانست که برخی از صنایع معدنی استان خوراک خود را از خارج از کشور خریداری می کنند در حالیکه معادن همین استان مواد معدنی مورد نیاز این صنایع را به صورت خام صادر می کنند.

وی این موضوع را بزرگترین حرمت شکنی در حق مردم استان خواند و افزود: ما تکنولوژی و توان فرآوری تمام مواد خام معدنی را داریم ولی مشخص نیست چه قدرتی مانع از این کار شده است.

وی دربخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: استان یزد با وجود نداشتن آب در جایگاه نهم کشاورزی کشور قرار دارد که این نتیجه سخت کوشی و تلاش مردمان یزدی است.

این نماینده مجلس همچنین از برخوردار نشدن مردم از سهم معادن گلایه کرد و افزود: متاسفانه هیچ کسی نمی تواند جلوی این اجحاف را بگیرد و نمی گیرد لذا خواستار اصلاح قوانین معدنی در این زمینه هستیم.

زارع زاده یکی از ظرفیت های استان یزد را وجود ذخایر غنی آب شور خواند و افزود: متاسفانه مشخص نیست چرا محیط زیست در رابطه با پرورش ماهی تیلاپیا به استان یزد اطمینان نمی کند و لی به کشتی هایی که این ماهی را از خارج از کشور وارد می کنند، مطمئن است.

وی افزود: ما در استان سرمایه گذارانی داریم که حاضرند آب شور را تصفیه کرده و در صنعت مورد بهره برداری قرار دهند اما متاسفانه نامه مجوز وزیر در استان گم می شود.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور تاکید کرد: متاسفانه در برخی از استان های همجوار با یزد مقررات سخت مربوط به آب رعایت نمی شود ولی مر قانون با سخت گیری های بسیار شدید بر مردم یزد اعمال می شود در حالی که در نهایت به نابودی زندگی مردم یک شهرستان می انجامد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی