بازدید 2501

ضرورت اجماع اعضای اوپک بر کاهش مازاد تولید

کد خبر: ۴۵۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱ 27 November 2014
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه نفت شیل از نظر قیمت و هزینه تمام شده با نفت اوپک قابل رقابت نیست، گفت: کل تولید اوپک در حدود 30 میلیون بشکه در روز است از این رو قدرت بالایی را دربازار انرژی دنیا دارند که با اتحاد و اجماع می توانند قیمت را احیا کنند.

حسن امیری خامکانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در آستانه نشست امروز اوپک، گفت: اوپک باید به تعهدش عمل کند و فلسفه تشکیل آن هم این بوده که اگر قیمت نفت با ایجاد شوک و بحران کاهش یافت تشکیل جلسه دهند و برای تنظیم بازار وارد عمل شوند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می رسد اعضا به تعهد خود عمل و تلاش کنند تولید و مصرف را طوری تنظیم کنند که در زمستان که تقاضا هم بالا برود قیمت بازسازی شود و به نرخ سه ماه پیش خود برگردد.

وی با بیان اینکه بازار بین الملل انرژی دنیا از اوپک انتظار دارد که به تعهد خود عمل کند، افزود: فکر می کنم محور مذاکرات صدو شصت و ششمین اجلاس اوپک احیای قیمت باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره تاثیر شیل نفت ها بر روی سیاستهای اعضای اوپک مبنی بر اینکه تولید خود را کاهش ندهند، گفت: نفت شیل از نظر قیمت و هزینه تمام شده با نفت اوپک قابل رقابت نیست و این گونه بحث ها بیشتر روانی است برای اینکه بازار را تحت تاثیرقراردهد.

امیری خامکانی با بیان اینکه بحث ها یی مبنی برادامه افزایش تولید نفت شیل برای این است که اعضای اوپک از کاهش سقف تولید کوتاه نیاید، افزود: پیش از آنکه موضوع تولید نفت شیل هم مطرح باشد گاهی این شوکها وارد می شد و برخی اعضا مثل عربستان همکاری نمی کردند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با بیان اینکه عربستان به مدیریت تولید کمک نمی کند و بعضا از ذخایر استراتژیک خود استفاده می کنند، گفت: باید منتظر مذاکرات امروز اوپک باشیم و ببینیم آیا اعضا منافع هم را در نظر بگیرند و همکاری کنند.

وی در این باره که برخی معتقدند که اوپک بیشتر یک سازمان سمبولیک است، گفت: وقتی که اوپک نتواند شوکها ی بازار و تولید و مصرف خود را مدیریت کند این اتهامات به آن وارد خواهد شد از این رو باید تلاش کند که از این اتهامات پرهیز شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه نباید اعضای اوپک اجازه دهند سازمانی که سقف بالایی از نفت را تولید می کند و چندین سال پا برجا بوده اجازه بدهند تضعیف شود، گفت: کل تولید اوپک در حدود 30 میلیون بشکه در روز است از این رو قدرت بالایی را دربازار انرژی دنیا دارند که با اتحاد و اجماع می توانند قیمت را احیا کنند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با بیان اینکه نمی شود دنیای انرژی را بدون اوپک تصور کرد، گفت: با کاهش 3 میلیون بشکه مازاد تولید اوپک قیمت نفت افزایش خواهد یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار