بازدید 5679
روزنامه یمنی:

حوثی ها مانع ارسال سلاح به عدن شدند

روزنامه یمنی 'الیمن الیوم' ادعا کرد که نیروهای 'جنبش انصار الله' ( حوثی ها) مانع ورود سلاح و تجهیزات نظامی سنگین دفاع ساحلی ارتش یمن از استان 'حدیده' به استان 'عدن' در جنوب این کشور شدند .
کد خبر: ۴۵۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷ 27 November 2014
روزنامه یمنی 'الیمن الیوم' ادعا کرد که نیروهای 'جنبش انصار الله' ( حوثی ها) مانع ورود سلاح و تجهیزات نظامی سنگین دفاع ساحلی ارتش یمن از استان 'حدیده' به استان 'عدن' در جنوب این کشور شدند .

به گزارش ایرنا، 'کمیته های مردمی' جنبش انصار الله سه شنبه گذشته مانع عبور کاروان اسلحه که شامل چهار خودروی زرهی دارای مجوز وزارت دفاع یمن که قصد انتقال سلاحها به عدن را داشتند، شد و رانندگان آنها را مجبور به تغییر مسیر به سمت مکان نامعلومی کردند.

جنوب یمن مقر اصلی فعالیت گروههای وابسته به شبکه 'القاعده' و جدایی طلبان این کشور است.

جنبش انصارالله که بزرگترین گروه سیاسی یمن است ، نگران دستیابی القاعده و جدایی طلبان جنوب این کشور به سلاح های جدید است .

دولت یمن نیز به ارتش این کشور دستور داده ، با حوثی ها در مقابله با القاعده و جدایی طلبان جنوب این کشور، همکاری کند .

روزنامه الیمن الیوم به نقل از یک منبع 'حوثی ها' نوشت که پس از اینکه افراد این گروه به اطلاعاتی درباره انتقال سلاح سنگین از مقر دفاع ساحلی در حدیده به عدن دست یافتند، از عبور کاروان اسلحه جلوگیری کردند.

این منبع به محل نگهداری کاروان اسلحه اشاره ای نکرد .

شاهدان عینی گفتند: کاروان اسلحه به خانه ای وابسته به لشگر 'علی محسن الاحمر' در حدیده که افراد مسلح کمیته های مردمی در آن مستقر هستند، انتقال داده شده است.

جنبش حوثی به رهبری 'عبدالملک الحوثی' قدرتمندترین جریان سیاسی یمن است که موفق شد با برپایی اعتراض های گسترده مردمی، دولت را وادار به پذیرش مطالبات سیاسی و مدنی کند. این جنبش از تاریخ 21دسامبر (30 شهریور) تاکنون کنترل 'صنعا' پایتخت یمن را در دست دارد.

به دنبال مذاکرات مخالفان از جمله نمایندگان جنبش حوثی ها با حکومت یمن و امضای توافقنامه تقسیم قدرت در ماه گذشته، کابینه جدید این کشور در حدود سه هفته قبل با 36 عضو از سوی 'خالد بحاح' نخست وزیر معرفی شد.

از آن زمان تاکنون به صورت روز افزون بر دایره حامیان و نفوذ این گروه شیعی در میان قبایل و مناطق مختلف یمن افزوده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی