بازدید 2821

اعتصاب عمومی یونان را تعطیل کرد

ادارات دولتی و خصوصی یونان با شکل گیری اعتصاب 24 ساعته عمومی در مخالفت با ادامه و تشدید سیاست های 'ریاضت اقتصادی'، امروز (پنجشنبه) تعطیل شدند.
کد خبر: ۴۵۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱ 27 November 2014
ادارات دولتی و خصوصی یونان با شکل گیری اعتصاب 24 ساعته عمومی در مخالفت با ادامه و تشدید سیاست های 'ریاضت اقتصادی'، امروز (پنجشنبه) تعطیل شدند.

به گزارش ایرنا، در این اعتصاب عمومی کلیه شرکت های دولتی و خصوصی، خطوط حمل و نقل عمومی درون و برون شهری، بنادر، بانک ها، مراکز مخابراتی، ادارات پست و گمرکات کشور، مدارس و دانشگاه های یونان تعطیل شده اند.

اتحادیه های سراسری کارگری، کارمندی، خبرنگاران، پزشکان، سندیکاها و اصناف دیگر به ادامه و تشدید سیاست های اقتصادی دولت ائتلافی راستگرای 'دمکراسی نوین'، وضعیت حقوق و مزایای کارکنان ادارات دولتی و خصوصی، افزایش مالیات ها، کاهش درآمد سرانه شهروندان و مشکلات معیشتی مردم به علت پنج سال ادامه سیاست ریاضت اقتصادی در این کشور، معترض هستند.

این اعتصاب عمومی امروز با فراخوان اتحادیه سراسری کارگری یونان( یسه)، اتحادیه کارمندی ( اد دی) ، اتحادیه کارگران مبارز ( پامه)، اتحادیه معلمین و اساتید ( المه) ، اتحادیه پزشکان ( پانئو)، انجمن پزشکان آتن( اس –ا) و ده ها سندیکا و اصناف دیگر در سراسر یونان آغاز شده است.

به علت حضور فعال کارکنان کنترل پرواز در این اعتصاب، شرکت هوایی 'آژین ایر' چهارشنبه شب با انتشار بیانیه ای ضمن پوزش از مسافران خود اعلام کرد که این خط هوایی ناچار است تعداد 97 پرواز داخلی و 65 پرواز خارجی خود را لغو کند.

این بیانیه افزود: کلیه کارکنان این شرکت تا قبل از شروع اعتصاب عمومی تلاش خواهند کرد، مسافران خود را در جریان شرایط پروازی این شرکت قرار دهند و از مسافران نیز خواسته با دفاتر این شرکت که به صورت اضطراری فعال خواهند بود، تماس بگیرند.

گزارش ها حاکی است که بر اثر اعتصاب عمومی 24 ساعته امروز تعداد زیادی از پروازهای داخلی و خارجی خط هوایی ' المپیک ایر' یونان نیز لغو خواهد شد.

اتحادیه سراسری پزشکان یونان و کارکنان بیمارستان های دولتی این کشور نیز اعلام کردند که به علت حضور فعال پزشکان و کارکنان بیمارستان ها در این اعتصاب عمومی، بیمارستان های این کشور تعطیل و فقط موارد اورژانسی را خواهند پذیرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر