بازدید 2760

عارف: ذات اصلاح طلبی با تندروی سازگار نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خوشحالیم که پرونده وزارت علوم بسته شد
کد خبر: ۴۵۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳ 27 November 2014
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خوشحالیم که پرونده وزارت علوم بسته شد.

به گزارش ایسنا، محمد رضا عارف چهارشنبه شب با حضور در اولین نشست مشترک انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی کل کشور که در ارومیه برگزار شد، افزود: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تشکر می کنیم که با دادن رای اعتماد به دکتر فرهادی، پرونده وزارت علوم را امروز بستند؛ همچنین برای دکتر فرهادی وزیر جدید وزرات علوم وظیفه خطیر و پر مسوولیت خود را تبریک گفته و امیدواریم موفق عمل کند.

وی همچنین در رابطه با انگیزه اصلی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اذعان کرد: انگیزه اصلی از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ به نیازهای اجتماعی و ارتقاء آموزش‌های دوره‌های تکمیلی بود؛ در دهه 70 و 80، دانشگاه آزاد اسلامی توسعه کمی به سمت دوره‌های تکمیلی را از اهداف خود قرار داد که رفته رفته بر توسعه دوره‌های تکمیلی برنامه‌ریزی بیشتری شد.

وی همچنین در رابطه با جوانپور، رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بنده از تجربه و خاطراتی که از ایشان دارم، یقین می‌کنم که دکتر جوانپور همیشه نگاهی دلسوزانه به دانشجویان و دانشگاهیان داشته و دارد؛ ایشان برنامه‌های مناسبی در جهت تعامل با دستگاه‌های اجرایی، پژوهش محور کردن دانشگاه‌ها و توجه به فعالیت‌های فرهنگی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ذات اصلاح طلبی با تندروی و نگاه کوتاه مدت سازگاری ندارد، اظهار کرد: اصلاح طلبان همواره در چارچوب قانون عمل کرده و افقی بلند مدت در راستای توسعه کشور ترسیم کرده‌اند؛ شرایط تاثیرگذاری فعالیت‌های سیاسی ماندگاری آنهاست؛ می‌توان حرکتی تند و نتیجه بخش داشت ولی نمی‌توان نتیجهای ماندگار کسب کرد؛ باید نگاهی دراز مدت داشته و در برابر برچسب‌هایی که زده می‌شود صبر کرد، باید در چارچوب قانون عمل کرده و صبر داشته باشیم، صبری که در دین اسلام ارزشمند است.

وی ادامه داد: باید با آحاد مردم، تعامل داشت و همزبان بود؛ نباید اختلافات جزئی باعث بروز مشکلات شد.

عارف با بیان اینکه همیشه مفتخرم که در جمع دانشجویان و جوانان قرار دارم، اظهار کرد: نقش جوانان در توسعه کشور انکار ناپذیر است؛ بنده به علت باوری که در رابطه با تاثیرگذاری جوانان در توسعه کشور دارم، حتی در بنیاد امید نیز اولویت های ما با جوانان و نقش زنان در رسیدن به این توسعه است.

وی همچنین با تاکید بر ایجاد فضایی آغشته با نشاط در دانشگاه ها، گفت: پویایی در دانشگاه با ایجاد فضایی نشاط مند در دانشگاه ها موثر خواهد بود.

وی در رابطه با تشکل‌های دانشجویی گفت: ویژگی جنبش دانشجویی استقلال آن است؛ گذار بودن افراد نیز از ویژگی های تشکل های دانشجویی است؛ درس باید اولویت دانشجویان بوده و در کنار آن فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند؛ باید توجه کرد که دانشجویان خط دهنده جریانات سیاسی باشند نه اینکه از جریانات سیاسی خط بگیرند.

وی خواستار افزایش نقد پذیری در فضای دانشگاهی شد و اظهار کرد: از فعال بودن دانشجویان دانشگاه های ارومیه و آذربایجان غربی بسیار خوشحالم؛ دانشجویان آذربایجان غربی حضور بسیار فعالی در بحث پیگیری وضعیت دریاچه ارومیه داشته اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با دریاچه ارومیه گفت: خشکی دریاچه ارومیه مسئله‌ای ملی نیست بلکه فرا ملی است؛ خشکی دریاچه ارومیه چندین استان حاصل خیز در کشور را به کویر تبدیل خواهد کرد.

عارف همچنین در رابطه با تشکیل اتحادیه‌ای برای حمایت از تشکل‌های دانشجویی گفت: اگر قرار است اتحادیه‌ای فعالیت کند باید الگو باشد؛ باید مراقب اختلافات جزئی برای جلوگیری از تفرقه شد؛ استفاده از تجربه افرادی که در تشکل‌های دانشجویی فعال بودند بسیار ارزشمند است؛ باید برنامه ای برای جذب حداکثری دانشجویان در تشکل های دانشجویی اجرا شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر