بازدید 79403

روابط احساسی خارج از ازدواج مردان متأهل

هر‌گاه همسر خود را در وضعیتی دیدید که عصبانی است به او اطمینان خاطر بدهید که به توانایی‌اش در حل مشکلات ایمان دارید و این مسئله را به او خاطرنشان کنید که هر لحظه آماده شنیدن حرف‌های او هستید.
کد خبر: ۴۵۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲ 27 November 2014
روزنامه خراسان با نشر نامه یک مخاطب به بررسی چرایی ایجاد روابط احساسی مردان متأهل با نظر جواد غفوری نسب، کارشناس خانواده پرداخته است:

خانمی ۲۷ ساله هستم. چند ماه بود که به رفتار شوهرم شک کرده بودم. احساس می‌کردم بی‌اعتنا و عصبانی است. با خودم گفتم شاید به خاطر کارش است ولی در تلفن همراهش یک پیامک دیدم که ظاهراً متعلق به یک خانم بود. پیامک خیلی احساساتی بود، باید چه کار کنم؟

جام جم سرا: یکی از دلایلی که افراد تصمیم به ازدواج می‌گیرند، نیاز عاطفی به وجود یک شخص از جنس مقابل در کنار خود به عنوان همراه زندگی است. بنابراین عواطف در عین حال که می‌تواند موتور محرکه خوبی برای حرکت زندگی باشد ندادن پاسخ مناسب به آن می‌تواند دلیل بروز برخی رخدادهای تلخ بین زن و شوهر‌ها شود.

مهم و تاثیرگذار بودن همراهی عاطفی با همسر

در پیامتان گفته‌اید که احساس کردید همسرتان عصبانی و بی‌اعتنا است و سپس آن را به کارش مربوط دانسته‌اید. شاید شما تحت تاثیر برخی مطالب درباره تفاوت زنان و مردان قرار گرفته‌اید و تلاش کرده‌اید شوهرتان را در مواقع عصبانیت در غار تنهایی خودش‌‌ رها کنید. توجه داشته باشید که اگر این گونه باشد، این اصلیترین اشتباه شما بوده است.جام جم سرا درست است که مردان در هنگام بروز چالش و استرس بتنهایی نیاز دارند تا به ساماندهی افکار خود بپردازند اما این هم در مدت زمان خاصی صورت می‌گیرد و پس از آن این مهر و عاطفه زن است که می‌تواند به او در بازیابی قوای درونی‌اش کمک کند. پس در نظر داشته باشید که هر‌گاه همسر خود را در وضعیتی دیدید که عصبانی است به او اطمینان خاطر بدهید که به توانایی‌اش در حل مشکلات ایمان دارید و این مسئله را به او خاطرنشان کنید که هر لحظه آماده شنیدن حرف‌های او هستید.

هر مردی با داشتن چنین حمایت عاطفی قوی می‌تواند در برابر چالش‌ها، اعتماد به نفس بیشتری از خود نشان دهد و در روابط زناشویی خود موفق‌تر عمل کند.

نکته‌ای مهم درباره پیامک احساسی در گوشی همسرتان

نگرانی دوم شما، دیدن یک پیامک احساساتی از یک خانم در گوشی همسرتان بوده. قبل از هر اقدامی از صحت اینکه همسر شما مخاطب این پیامک بوده مطمئن شوید و خیلی سریع و یکطرفه به قاضی نروید. با فرض درست بودن ذهنیت شما درباره همسرتان، باید بگویم احساساتی بودن محتوای این پیامک می‌تواند گویای یک نکته مهم باشد؛ به این معنی که جای خالی عواطف در رابطه شما و همسرتان احساس می‌شود. چاره این است که به دنبال بازسازی روابط عاطفی خود با همسرتان باشید. ظاهراً تلاش‌هایی که تاکنون داشته‌اید، کافی نبوده و باید بیشتر به همسرتان توجه کنید.

۳ گام برای بازسازی روابط احساسیتان

توصیه می‌شود برای بازسازی روابط احساسی با همسرتان در اولین اقدام، زبان عشق همسر خود را شناسایی کنید؛ یعنی بفهمید او در چه زمان‌هایی و به چه نوع عواطفی احتیاج دارد.
در گام دوم ببینید چه تلاش‌هایی تاکنون انجام داده‌اید که در این فرآیند موفق عمل نکرده‌اید. به عبارت دیگر، اشتباهات خود را شناسایی کنید.

سومین گام این است که در یک محیط به دور از سهم‌خواهی و مقصریابی، با همسر خود گفت‌و‌گو کنید تا فرآیند بازسازی عاطفی را با کمک هم انجام دهید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶۹
انتشار یافته: ۳۰
من خودم یک مرد متاهل هستم و واقعا" برای این "کارشناس" متاسفم. خیلی جالبه که بجای تقبیح کار نادرست این آقا، همسر او را مقصر فرض کرده است. ازدواج یعنی تعهد دوطرفه، یعنی همراهی و همدلی در خوشی و ناخوشی، راحتی و سختی.
رفتار نادرست همسر هرچه که باشد توجیهی برای این نیست که آنچه را در همسرمان نمی یابیم در فرد دیگری جستجو کنیم.
اگر فردی زیاده خواه باشد، فرقی برایش نمی کند که همسرش چقدر به او توجه دارد. او همچنان چشمش به دنبال دیگران است. امیدوارم روزی برسد که بجای سلب مسئولیت از خود، تمام بار تقصیر را به گردن دیگری نیندازیم.
خیلی جالبه مرد کار خلاف کرده ولی باز هم زن مقصره و کم کاری کرده ...........
خدایی نکرده یک وقت نگید اقا هم مقصر است. کلا اینکه اقایون خیانت می کنند مقصرش خانمه و باید خانمه هم درد خیانت رو بکشه هم خودشو اصلاح کنه. این مردسالاری رو بس کنید.رفتار نادرست رو هم قضاوت کنید نع اینکه همه تقصیرهارو گردن زنا بندازید
جامعه و اين روش افتضاح تشكيل خانواده در جامعه دلايل اصلي هستن ، اين خانوم و اقا كار اشتباهي نكردن ، ريشه يابي كنيد ، بچگانه مقاله ننويسيد لطفا
این جور روابط رو به هیچ شکل و دلیل و... نمیشه توجیه کرد.
جالبه!!!
یارو میرفته بیرون عشق و حالش رو میکرده بعد میومده خونه برا خانمش اخم میکرده که مثلا از یه چیزی ناراحته!!!!!!!
توصیه آبکی بود! بدیهی است موتور هوس اگر روشن شد، خاموش کردنش ار رآکتور فوکوشیما هم سخت تره. ما مردا باید کمی اخلاق گرا تر باشیم...
هميشه وجود پيامك احساسي از طرف يك خانم در گوشي مردان ناشي از جاي خالي روابط احساسي همسر اوست ؟
خیلی جالب بودا!
کلا تقصیر خانوم بوده و فقط ایشون کم گذاشته و تلاشش کافی نبوده.

خدا وکیلی همین ماجرا رو برعکس واسه کارشناس بفرست، ببین چی جوابتو میده.
به نظر من درست نیست سایت وزین و خبری تابناک مطالب منحرف کننده در سایت درج نماید آیا از انحراف جوانان چیزی نصیب شما میشود؟
نفرمودین این خانم با اجازه چه کسی گوشی همسرشو کنترل کرده ...بنظر من هیچ زن وشوهری اجازه ورود به حریم شخصی فرد مقابل رو نداره ...تلفن همراه هم حریم خصوصی افراده ...
پاسخ ها
ماندانا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
در ازدواج تنها حریم خصوصی خود زن ومرد هست نه تلفن نه هیچ جای دیگه ای برای خصوصی باری وپنهان کاری نداریم
اگر دلم نیاسود از گناه تو بود
بله اگر همسری نتواند جایگاه اسایش و آرامش همسر خود و دور کردن دغدغه ها و فشارهای خارجی را برایش فراهم بیاورد انوقت او با یک فشار روجی دیگر از ناحیه همسر فعلی بدنبال یافتن محلی برای آرامش میگردد هیچوقت فکر نکنید همسری که به دنبال مثلا زن دوم است علاقه اش به زن اولش بدون تاثیر روحی براوست و چه بسا از این لحاظ بیشتر از همسرش در رنج و عذاب باشدولی چون نیاز به محل آرامش دارد و این نیاز تامین نگردیده بدنبال یافتن آن است در ایران بیشتر ازدواج های به ظاهر موفق طولانی بدلیل اجبار و نداشتن اختیار طلاق و مشکلات آن ادامه دارد در زندگی ایرانی جماعت کمتر آرامش و آسایش دیده میشود بخصوص در دوره گذر فعلی
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
فقط تنوع طلبی آقایون هست
سلام
این پاسخی که اینجا داده شده میتونه درست باشه ولی همیشه لزوما اینی نیست که طرف جواب داده .
بعضی مردها به دلایل مختلف مورد توجه و محبت زن ها قرار میگیرن . از جمله مرد های خوش اخلاق و جوانمرد . مرد های منطقی و فهمیده . و از همه بیشتر ، مرد هایی که توانایی درک زنها رو در حد بالایی داشته باشن و بتونن با زن ها خوب رفتار کنن .
خب حالا یک مرد مثلا به یکی از این دلایل میتونه مورد توجه تعدادی خانم قرار بگیره و اون خانم ها به دلایلی شماره موبایل طرف رو هم داشته باشن . مثلا استاد دانشگاهشون باشه ، همکار خیلی نزدیکشون باشه ، یا حتی فامیل باشه .
حالا اون خانم میاد و اعلام میکنه که من تو رو دوست دارم (که این رفتار از طرف دختر خانم های نوجوان و جوان بسیار بروز میکنه) ؛ مرد باید چی بگه ؟!!
باید بگه برو گم شو ؟!!
نه !
مرد ها معمولا در این موارد مدارا میکنن تا طرف آرام آرام قضیه رو بیخیال بشه . البته به شرطی که اون مرد خودش مرض نداشته باشه و نخواد که قصه رو کش بده و از این وضعیت لذت ببره .

من خودم توی دانشگاه با اینکه ازدواج کرده بودم ، یکی از همکلاسی هام از من خوشش اومده بود و چند بار توی حیاط من رو خفت کرد که خلاصه من تو رو دوست دارم . حلقه نامزدیم رو بهش نشون دادم و گفتم شرمنده ! خلاصه چند بار هم برام کادو آورد (البته واقعا ناقابل بودن ! :)) ) یه بار یه شاخه گل که بردمش خونه دادمش به خانومم و گفتم قصه اینه . خندیدیم و گل رفت توی گلدون و بعد هم خشک شد و بعد هم رفت سطل آشغال . یه بار هم برام یه بسته کلوچه از شمال آورد که باز بردم خونه و با خانومم چای خوردیم و خندیدیم و کلوچه ها رو با چای زدیم تو رگ !

چرا زن من به من مشکوک نشد ؟
چون مطمئن بود که دارم راست میگم ، و چون مطمئن بود که قضیه یک طرفه ست و من دنبال اون دختره نیستم و البته از همه مهمتر اینکه مطمئن بود از همه بیشتر دوستش دارم .

به همین ترتیب نمیشه تا اسمس یه زن رو توی گوشی یه مرد دیدیم ، فوری بگیم پس معلومه اینا با هم سر و سری دارن !!!
متاسفانه به دلیل نحوه ازدواجهای ما، گاهی پیش می آید که شخصی بعد از ازدواج عاشق کس دیگری می شود، لذا مشکل در درون ذهن آدمهاست و با تقویت ایمان و گوش دادن به ندای وجدان و تقویت احساسات و روابط عاطفی با همسر و توکل و یاری جستن از خدا می توان با این مشکل مقابله کرده و به تدریج بر آن غلبه کرد.
دلتون خوشه ها ، چه انتظاری از زنان امروزی دارید؟ زنان و دختران ایرانی ، همین که دخترند فخر عالمند و دیگر نیازی به مردان نمیبینند که بخواهند احساسات مردان را درک کنند. زنان امروزی فقط به فکر پول و جداییی از همسر برای رسیدن به آزادی بیشتر هستند. حتی تمکین هم نمیکنند چه برسد به اینکه مرد را درک کرده و یا احساسات مردان برایشان مهم باشد.
نكته مهم تو تحليل اين قضايا تو كشور ما اينه كه زن بايد محبت كنه. كوتاه بياد بدونه كي و چطور فداكاري كنه اما عكس اين قضيه صادق نيست دوستي دارم كه بخاطر شيمي درمانيش موهاش ريخته و تو اين شرايط كه بايد از طرف شوهرش حمايت بشه طرد ميشه و شوهرش ميگه تو رو نميخوام زشت شدي به نظر شما مردهاي اينجوري لايق فداكاري هستند?
همکار آقای من با وجودی که همسرش با فاصله ی چند متری از اتاق ما ،در بخش دیگری مشغول کار بود ولی از ابراز پیشنهادات بی شرمانه اش هیچ ابایی نداشت. من هم به ناچار خودم را از آن بخش منتقل کردم.و کلی مزایا را از دست دادم (از نظر حقوقی)با همسرش حرف زدم تا بلکه بیشتر روی شوهرش کنترل داشته باشد.ولی متاسفانه هنوز هم هنوز است می شنوم هربار یک افتضاح تازه بالا می آورد و تازه پست هم به او می دهند.

برخی مردان در ایران افسار گسیخته شدند.و هر روز هم بدتر می شوند.برخی نیازشان با بیش از یک زن است واین موضوعی نیست که رویش سرپوش بگذاریم یا به اون آقا بگوییم خودت را کنترل کن.به نظرم یک نوع بیماری است که باید درمان شود.
وهچنین در مورد خانمها هم همینطوره اقایون نیز باید متوجه احساسات همسرانشون باشن
به بعضی مردها هرچی محبت هم بکنی بازم میرن دنبال محبت بقیه زنها !!
نظر ایشون محترمه ولی اګه یه مرد متوجه همچین جریانی بشه و یه پیامک تو ګوشی همسرش ببینه . اون زن متهم به خیانت میشه
هفت شهر عشق را عطار گشت/ ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.
تعارف رو بذاریم کنار . اگر مرد یا زنی بخواد دنبال هوا و هوسش بره هیچ روانشناسی نمیتونه بهشون کمک کنه .
چرا سعی میکنین خانمها رو حساس کنید شاید تو موبایل هر مرد متاهلی 10 تا پیام عاشقانه هم باشه ولی این مهمه که پاسخی هم داشته یا نه!
جديداً دانشمندها كشف كردن كه وجود يك ژن باعث تمايل انسان به خيانت به همسر ميشه وخيانت يك مشكل ژنتيكى محسوب ميشه.
ضمناً هرقدر هم كه اين خانوم در زندگى كم گذاشته باشه دليل خيانت آقا نميشه پس لطفاً بجاى انداختن تقصيرها به گردن خانوم بفكر اصلاح آقا باشين كه به احتمال زياد علت خيانتش تنوع طلبيه نه اين حرفها.
سه سال پیش دوست من وقتی که تازه ازدواج کزده بود متوجه رابطه همسرش با زن دیگه ای شد. سعی کرد منطقی و درست رفتار کنه و به قول شما رابطه با همسرش را محکم تر کنه.... نشد...دلیلش هم اینه: مردی که تا قبل از زادواج به ده تا دختر قول ازدواج داده و با همع رابطه احساسی داشته!!!! چطور ممکنه بعد از ازدواج به همسر خودش راضی بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
دقیقا به عادت تبدیل میشه نمیتونه ترک کنه
شاید مردانی که واقعا بخاطر مشکلات عاطفی و احساسی به سمت انحراف میروند یک درصد هم نباشند.
خودمون رو گول نزنیم هوا و هوس است و بس .
اگه برای این هوا و هوس هم برنامه ریزی داشته باشیم و اینگونه هوس ها در کانال مشخص و تعریف شده تخلیه شوند . این تخلیه که عموما از طرف آقایون هست منجر به نشر فساد و فحشا و جرم و جنایت و آدم کشی نشده و کانون خانواده ها نیز بر هم نمیخورد .
منظورم یه جاهایی مثل کنسرت هاست که امروزه هم گرون هستند هم با هزاران تدابیر امنیتی برگزار میشن .
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
خیانت به کنسرت چه ربطی داره؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار