بازدید 8890

قتل پسر جوان به بهانه يافتن گنج

کد خبر: ۴۵۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵ 27 November 2014
حکم قصاص مردي که در يک نقشه هولناک پسر جواني را به بهانه يافتن گنج به قتل رسانده بود از سوي قضات ديوان عالي کشور تاييد شد.

به گزارش مردم سالاری، چهارم دي سال 90 مرد جواني با مراجعه به پليس آگاهي شهريار از ناپديد شدن برادرش به نام صمد خبر داد.

ماموران با اطلاع از اين موضوع بلافاصله دست به کار شدند و تلاش خود براي پيدا کردن اين مرد آغاز کردند. در تحقيقات ماموران به سراغ دوستان صمد که آخرين بار با او بودند رفتند. در نهايت تناقض گويي‌هاي دوستان صمد راز معماي ناپديد شدن او را فاش کرد.

يکي از دوستان صمد در بازجويي‌ها با اعتراف به قتل صمد به ماموران گفت: يکي از دوستانم به نام فرشيد به من گفت که صمد با همسرش ارتباط پنهاني دارد و بايد او را ادب کنيم. او گفت که عکس‌هاي همسرش در گوشي صمد ديده شده است و اگر او را ادب کنيم دستمزد خوبي از پدر و عموي زنش برايمان مي‌گيرد. من و دو نفر از دوستان صمد را به بهانه يافتن گنج به بيابان کشانديم و در آنجا من صمد را با چاقو به قتل رساندم و دوستانم هم جسد او را آتش زدند. پس از آتش زدن صمد او را در بيابان دفن کرديم.

با اعتراف اين مرد چهار متهم ديگر اين پرونده دستگير شدند و پس از اعتراف به جرم خود يکبار در شعبه 74 دادگاه کيفري محاکمه شدند. در اين جلسه اولياي دم تقاضاي قصاص کردند. در پايان آن جلسه ، متهم رديف اول به قصاص ، پرداخت ديه، يکسال زندان و 80 ضربه شلاق محکوم شد. متهم رديف دوم نيز به 16سال زندان، پرداخت ديه و 80 ضربه شلاق محکوم شد. فرشيد نيز به 12 سال زندان محکوم شد.

اما با اعتراض متهمان اين حکم در ديوان عالي کشور تاييد نشد و پرونده براي رسيدگي مجدد به شعبه 71 فرستاده شد. در پايان آن جلسه هيات قضايي متهم رديف اول را به قصاص و پرداخت ديه، متهم رديف دوم را به 10 سال زندان، فرشيد را به 7سال و عروجعلي را به 3سال زندان محکوم کردند. اين حکم صبح ديروز در شعبه نهم ديوان عالي کشور تاييد شد و قرار است به زودي اجرا شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر