بازدید 18469

دو زورگير متجاوز امروز در ملاء عام اعدام مي شوند

کد خبر: ۴۵۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶ 27 November 2014
حکم ۲ جوان زورگير که به جرم تجاوز به عنف و اعمال خلاف عفت در مشهد محکوم به اعدام شده اند، ساعت ۹ صبح امروز در منطقه قاسم آباد در ملاء عام به اجرا درمي آيد.

به گزارش خراسان، دادستان عمومي و انقلاب مشهد روز گذشته در گفت وگوي اختصاصيچ به بيان جزئياتي از پرونده ۲ محکوم به اعدام پرداخت و گفت: ساعت 5:30 بامداد سيزدهم مرداد سال ۱۳۸۸ نوجواني که براي خريد نان از خانه خارج شده بود در چنگ ۲ زورگير موتورسوار گرفتار شد و آن ها او را به زور و تهديد سوار بر موتور سيکلت کردند و به داخل يک ساختمان نيمه ساز در منطقه قاسم آباد کشاندند.

«قاضي غلامعلي صادقي» افزود: ۲ جوان موتورسوار که حدود ۲۱ و ۲۲ سال دارند پس از آزار و اذيت نوجوان مذکور گوشي تلفن همراه و سيم کارت او را نيز با تهديد به مرگ زورگيري مي کنند و از محل متواري مي شوند. وي تصريح کرد: در حالي که با اعلام شکايت پدر نوجوان مذکور، تحقيقات پليس براي رديابي و شناسايي موتورسواران ادامه داشت، در تاريخ بيست و يکم مهر همان سال نيز پرونده مشابهي به پليس گزارش شد.

محتويات پرونده حاکي از آن بود که ۲ جوان موتورسوار در ساعت ۲۲ شب نوجوان ديگري را با توسل به تهديد با چاقو سوار موتور سيکلت کرده و در اطراف بزرگراه ميثاق مورد آزار و اذيت قرار داده اند و سپس با ايراد ضرب و جرح و فحاشي، گوشي تلفنش را نيز زورگيري کرده اند.

مقام ارشد قضايي مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به اهميت موضوع، تحقيقات وسيعي از سوي کارآگاهان براي شناسايي متهمان در دستور کار قرار گرفت و رديابي آنان با انجام چهره نگاري وارد مرحله جديدي شد. اين در حالي بود که ۲ متهم فراري در جريان يک نزاع، نيز مرتکب اعمال شيطاني شده بودند.

«قاضي صادقي» با اشاره به اين که يکي از متهمان با توجه به چهره نگاري هاي فرضي توسط مأموران انتظامي دستگير شد، ادامه داد: وقتي يک دستگاه گوشي مسروقه از متهم مذکور کشف شد، وي ادعا کرد که گوشي را از فرد ديگري گرفته است بنابراين با تلاش مأموران و دستورات ويژه قضايي، متهمان و افراد مرتبط ديگر با اين پرونده دستگير شدند که در جريان بازجويي ها و با توجه به چهره نگاري فرضي، ۲ محکوم مذکور توسط مالباختگان و افرادي که مورد آزار قرارگرفته بودند شناسايي شدند و بدين ترتيب پرونده زورگيري وارد مرحله جديدي شد.

دادستان مشهد تصريح کرد: پرونده متجاوزان به عنف در شعبه پنجم دادگاه کيفري استان خراسان رضوي و توسط قضات باتجربه مورد رسيدگي قرار گرفت که پس از چندين جلسه محاکمه که با حضور وکلاي مدافع متهمان برگزار شد، قضات دادگاه با توجه به اقارير متهمان، محتويات پرونده، نظريه پزشکي قانوني، گزارش مأموران انتظامي و ديگر مستندات و مدارک انکارناپذير، ۲ متهم مذکور را که «ع.م» و «ع.ق» نام دارند به خاطر اعمال شيطاني و خلاف عفت به اعدام محکوم کردند. وي اضافه کرد: اما متهمان و وکلاي مدافع آنان به رأي صادره اعتراض کردند که به همين دليل اين پرونده براي رسيدگي دقيق تر به شعبه ۲۸ ديوانعالي کشور ارجاع شد.

قاضي غلامعلي صادقي در ادامه خاطرنشان کرد: قضات ديوان عالي نيز پس از رسيدگي هاي دقيق و بررسي اسناد و مدارک موجود، رأي دادگاه را تأييد کردند و اين پرونده پس از استيذان از رئيس قوه قضاييه و براي اجراي حکم در ملاءعام به اجراي احکام دادسراي مشهد سپرده شد.

وي درباره سوابق ۲ محکوم به اعدام که امروز در تقاطع بولوار حجاب و شاهد منطقه قاسم آباد به دار مجازات آويخته مي شوند نيز گفت: يکي از اين افراد به خاطر شرکت در قتل به قصاص و در پرونده هاي متعدد سرقت هاي مقرون به آزار و آدم ربايي نيز به بيش از ۱۸۰ سال زندان و بيش از ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شده است که در اين پرونده ها حداقل ۸۶ نفر از وي شکايت کرده بودند.

مقام ارشد قضايي مشهد تصريح کرد:با نظر رئيس کل دادگستري خراسان رضوي و درخواست هاي مردمي براي اجراي احکام الهي در ملاء عام، مقرر شد حکم صادره در منطقه اي که اين افراد آن محل را جولانگاه اقدامات مجرمانه خود قرار داده بودند به مرحله اجرا درآيد.

دادستان عمومي و انقلاب مشهد همچنين با اشاره به وعده هاي خود درباره برخورد قاطع با مجرمان خشن به خراسان گفت: همان طور که بارها عنوان کرده ايم دستگاه قضايي در برابر جان و مال و ناموس مردم وظيفه سنگيني بر عهده دارد و هيچ گاه به افراد معدودي که با اقدامات مجرمانه خود احساس امنيت را به خطر اندازند اجازه عرض اندام نخواهد داد.

قاضي غلامعلي صادقي يادآور شد: برخورد قاطع دستگاه قضايي با زورگيران، مجرمان خشن و متجاوزان به نواميس مردم همچنان ادامه دارد و اجراي احکام الهي در ملاء عام نيز نمونه اي از برخوردهاي جدي با افرادي است که به جان و مال و ناموس مردم دست درازي مي کنند.

وي خاطرنشان کرد: مابه خواست مردم شريف مشهد براي اجراي اين احکام در ملاء عام احترام مي گذاريم تا اين گونه احکام درس عبرتي براي افرادي باشد که خدا نکرده قصد ارتکاب جرم را در سر مي پرورانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۵۱
برای نابودکردن این ارازل واوباش ومعتادان اگرارشاد نشدندوقت مردم نگیریدهمه شون روبریزید داخل تورماهیگیری درش رو ببندیدبندازیدوسط دریا وپول مملکت روخرج انهایی کنید که به مردم وزندگیشون نفع می رسونندبکنید
درودبرشما.
پاسخ ها
sami
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
اینایی که منفی میدن خودشونم زورگیرن
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
جریمه سنگین تازیانه و نفی بلد مجازات بهتری برای این دو جوان نادم بود
شهاب
| United States |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
منظور از شما اون دونفر که نبوده ؟ انشالله
يه نفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
نوشته حداقل 86 مورد شكايت از يكي از ايشان وجود داشته است و تازه ايشان اعدام شده اند ، اگر من هم بودم جري تر مي شدم ، 86 كه سهله 20 تا شكايت كه به نتيجه نرسه و دادگاه حكم قاطعي بر عليه مجرم نده معلومه كه مجرم در ارتكاب جرم قوي تر و محكم تر عمل مي كنه ، نبايد بگذاريم كار به جايي برسه كه اگه قاضي هم نبود مردم خودشون يه كارهايي بكنند
بسیار عالی
باید با ایندو مهتم صحبت کرد و کار روانشناسی انجام داد که کارهای خیلی زشتی انجام دادن و دوباره انها رو به اجتماع برگردوند بااعدام مخالفم
خیلی هم خوب.86 تا شاکی داشته طرف.اگه آزاد میگشت احتمالا تا آخر عمرش 2000 نفرو بدبخت میکرد
چند سال طول کشیده دستگیری شون که 88 شاکی داشته؟؟؟
يکي از اين افراد به خاطر شرکت در قتل به قصاص و در پرونده هاي متعدد سرقت هاي مقرون به آزار و آدم ربايي نيز به بيش از ۱۸۰ سال زندان و بيش از ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شده است که در اين پرونده ها حداقل ۸۶ نفر از وي شکايت کرده بودند.
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بایستی زودتر حکم صادر می شد تا عده ای فکر نکنند این گونه اعمال مشمول مرور زمان شده و مجازاتی ندارد .
اینها را سخت بکشید
افرين بر قاضي كه اين حكم را داد .
لازم است با خلافكاران برخوردي قاطع شود تا مردم از شر انها خلاص شوند.
در سالهاي گذشته مسامحه با خلافكاران ، انها را جري كرده است و بي محابا به خلافكاري مي پردازند
احسنت سگهای کثیف را معدوم کنید
نظر بنده هم اینه که خیلی خوبه اینجور افراد در ملا عام اعدام بشوند تا مایه عبرت دیگران باشند
درودبرشمادستکاه قضای
قاضي غلامعلي صادقي گفت: يکي از اين افراد به خاطر شرکت در قتل به قصاص و در پرونده هاي متعدد سرقت هاي مقرون به آزار و آدم ربايي نيز به بيش از ۱۸۰ سال زندان و بيش از ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شده است که در اين پرونده ها حداقل ۸۶ نفر از وي شکايت کرده بودند.
بنده درست متوجه نشدم چطور این فرد با این همه جرم و محکومیت ،آزاد میگشته و جنایت میکرده؟
با اعدام این افراد موافقم. این افراد اصلاح پذیر نیستند. دولت هم پول مفت نداره سالها خرج این افراد رو گوشه زندان بده!!
آفرین . اعدام برایشان کم است
اگه یکیشون محکوم به قصاص یا 180روززندان بوده پس چرا آزاد بوده که این کارارو انجام بده
پس از 5 سال !!!
در باره اینگونه اعدام ها هرگز کسی اعتراضی ندارد , آنها سزاوار این حکم هستند.
اینا آت آشغالهای جامعه هستن باید جمعشون کرد وبه زباله دان انداخت وگرنه گندشون همه جارامسموم میکنه .
فقط اعدام با غلطک جاده صاف کن.
دست شما درد نکنه اگه همین طور قاطع برخورد شود جلوی این جرایم گرفته میشود
فراموش نكنيم ٢١ سالشونه
یعنی اعدامش به خاطر تجاوز نبوده و به خاطر قصاص قتل بوده ؟
اعدام زورگیران باید گسترش یابد.
در این مورد حقشان بود
احسنت- اعدام در ملاء عام بهترین درس برای اراذل و اوباش و مخلان امنیت و نوامیس مردم میباشد. درود بر نیروی جان بر کف انتطامی
امروز صبح تعداد زیادی پلیس سر چهارراه بود .که حالا علتش رو فهمیدم خدا به همه شون عمر با عزت بده از قاضی محترم هم کمال تشکر رو داریم .ولی یک آرزو هم دارم واون اینه که کاش همیشه وجود مامورین مثل امروز تو این متطقه مشهود باشه!!
عجب خروسهايي بودن نامردا .
توجه کنید
21و22سال سن دارند و اون وقت
يکي از اين افراد به خاطر شرکت در قتل به قصاص و در پرونده هاي متعدد سرقت هاي مقرون به آزار و آدم ربايي نيز به بيش از ۱۸۰ سال زندان و بيش از ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شده است که در اين پرونده ها حداقل ۸۶ نفر از وي شکايت کرده بودند.
....
دستتون درد نکنه ولی چرا اینقدر این پرونده ها طول می کشند؟
بعضي وكيلا پولكين ادم وكالت اين نخاله هاي جامعه روقبول ميكنه وكيلي كه اگ خانواده اش قرباني اين چنين افرادي بودن ايا وكالت اين اشخاص راقبول ميكردن
این احکام گاهی باید در ملا عام انجام شود تا درس عبرتی برای بقیه که فکر شیطانی دارند , باشد.
22 سال سن و این همه جنایت . به کجا داریم میریم؟؟؟
100بار باید اعدام بشن این اشغالهای کفتار سفت.
زنده باد ماموران جان بر کف نیروی انتظامی و قضات عادل که آرامش کشور مدیون ایثار آنان است .
لعنت بر روحشان
درود بر این مقام قضایی . جامعه را از وجود عناصر رذل و فاسد پاک کنید . خانواده ها باید احساس امنیت کنند.
تشکر از قوه قضا برای اجرای حکم
من امروز صبح تو راه دانشگاه با این صحنه رو به رو شدم! صحنه ی دل خراشی بود اما به هر حال جرم آنها سنگین بوده که حکم اعدام در ملا عام صادر شده.
اما نمی دونم مردم چرا باز همه دوربین به دست بودند؟!؟!
از سال 88 پرونده در جریانه . 86 شاکی داره و هر غلطی خواستند کردند . بنازم به این سرعت عمل . آفرین
جنایتکاران و خلافکارانی که شاکی خصوصی
دارند نباید به آسانی از مجازاتهای سنگین کیفری
بگریزند . باید در اردوگاههای کار اجباری و یا کار در معادن و جاده سازی و امثالهم از اینها استفاده شود .
از بابت زحماتتون ممنون
خسته نباشی بعد از پنج سال. چقدر قاطع بود.
باشد که عبرتی برای دیگران شود.
اعدام کنین ولی نه در ملع عام.خشونت ایجاد شده تو جامعه رو کی میخواد کنترل کنه
عدالت درقضاوت حکم دین وخداست. حتی برای مجرمین.
با سلام ، ان شاء اله به همين صورت برخورد قاطع و مقتدرانه ادامه يابد ( بدون تاثر از هجمه حقوق بشري مستكبران و جهانخواران )
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل