بازدید 3420

اشغال ساختمان شهرداری سنت لوئیس در آمریکا

مردم خشمگین و معترض به رأی دادگاه مایکل براون، ساختمان شهرداری سنت لوئیس را تصرف کردند.
کد خبر: ۴۵۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۳ 27 November 2014
مردم خشمگین و معترض به رأی دادگاه مایکل براون، ساختمان شهرداری سنت لوئیس را تصرف کردند؛ مردم لندن هم به جمع معترضان به خشونت پلیس آمریکا پیوسته‌اند و در برابر سفارت آمریکا در این شهر تجمع کردند.

به گزارش فارس، خشم مردم سنت‌لوئیس هنوز فروکش نکرده و شهروندان خواهان آینده‌ای ایمن‌تر، به رغم بارش برف، هنوز در خیابان‌ها حضور دارند و حتی در برخی مناطق با پلیس درگیر می‌شوند.

مردم این شهر عمدتاً رنگین پوست‌نشین ایالت میسوری البته چند ماهی است که به سیاست خشن پلیس آمریکا که به کشته شدن یک جوان رنگین‌پوست غیرمسلح به نام «مایکل براون» منجر شد، معترض‌اند.

مردم و گروه‌های مدافع حقوق‌بشر می‌گویند که تجهیزات پلیس برای برخورد با شهروندان و حتی مجرمان خیابانی مناسب نیست و تسلیحات موجود در دست نیروهای امنیتی، همان تسلیحات موجود در دست سربازان آمریکایی در خطوط مقدم مبارزه با تروریست‌های خطرناک و آموزش‌دیده است.

رأی ناعادلانه دادگاه نیز در چند روز گذشته مجدداً مردم را به خیابان‌ها بازگردانده است. دادگاه گفته که مدارک کافی برای اقامه دعوی حقوقی علیه پلیس سفیدپوست قاتل «مایکل» وجود ندارد.

صف بندی نیروهای گاردملی در برابر اداره پلیس فرگوسن از بیم اشغال این ساختمان

شاهدان محلی می گویند که تعداد انگشت‌شماری معترض در برابر ساختمان پلیس شهر فرگوسن اجتماع پراکنده‌ای دارند ولی نیروهای گاردملی، از بیم تصرف این ساختمان توسط معترضان و دچار شدن مرکز پلیس به سرنوشت ساختمان شهرداری، در برابر آن صف بندی کرده‌اند.

زد و خورد میان پلیس لندن و معترضان

پلیس لندن که به دلیل قدمت خود و البته با سنت عدم حمل سلاح گرم تا حد امکان شناخته می‌شود، در مواجهه با مردمی که به خشونت پلیس آمریکا در شهر سنت‌لوئیس آمریکا معترض بودند درگیر شده است.

بر اساس گزارش راشاتودی، این درگیری جزئی بوده و به زد و خورد نه چندان جدی محدود شده است.

مردم البته با هل دادن نیروهای پلیس، موانع فیزیکی موجود را زیرپا گذاشته و از محدوده تعیین‌شده برای تظاهرات خارج شده‌اند.


تظاهرات در انگلیس/تجمع در برابر سفارت آمریکا در لندن

مردم لندن هم به جمع معترضان به قتل مایکل رنگین‌پوست پیوسته‌اند و با تجمع در خیابان‌های نزدیک میدان آکسفورد، به برخورد خشن با همنوعانشان در آنسوی آب‌ها اعتراض می‌کنند.

معترضان در برابر سفارت آمریکا در این شهر هم تجمع کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش نماینده دولت ایالات متحده برسانند.

یکی از شعارهای جالب مردم که بی‌دفاع بودن معترضان فرگوسن و دیگر نقاط سنت لوئیس در برابر پلیس تا دندان مسلح و خشن آمریکا را به یاد می‌آورد این است: «دست‌هایم بالاست، تیراندازی نکن.»

همراهی مردم واشنگتن و نیویورک و دیگر شهرها با معترضین 

در همراهی با معترضین شهر فرگوسن، مردم واشنگتن و نیویورک و دیگر شهرها نیز به خیابان‌ها آمده‌اند. تظاهر کنندگان، تابلو نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «همدردی با مردم فرگوسن»، « تروریسم نژادپرستانه پلیس را متوقف کنید»، «عدالت برای مایکل براون»، و «پلیس نباید در این کشور هر 48 ساعت یک جوان سیاهپوست را به قتل برساند»

اعتراضات گسترده و درگیری‌های خشونت آمیز علیه نوع رفتار پلیس و تبعیض نژادپرستانه در شهرهای آمریکا افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث نشده است که وزیر دادگستری آمریکا استعفا دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل