بازدید 6501

واکنش لاوروف به بمباران مواضع داعش در سوریه

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از اقدامات آمریکا و غرب در خاورمیانه تاکید کرد: بمباران مواضع داعش در سوریه بدون موافقت دمشق مغایر معیارهای بین المللی است.
کد خبر: ۴۵۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۲ 27 November 2014
وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از اقدامات آمریکا و غرب در خاورمیانه تاکید کرد: بمباران مواضع داعش در سوریه بدون موافقت دمشق مغایر معیارهای بین المللی است.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مبارزه با تروریسم باید بدون معیارهای دوگانه انجام گیرد؛ در این رابطه مسایلی درمورد اقدامات ائتلاف ضدداعش بروز می کند که بدون کسب موافقت دمشق انجام می شود.

لاوروف خاطرنشان کرد: خودداری واشنگتن از هماهنگی اقدامات خود با دمشق علیه داعش در خاک سوریه با توجه به پایان موفقیت آمیز نابودی تسلیحات شیمیایی این کشور - که قابلیت دولت سوریه برای کسب توافق را اثبات کرد- غیرمنطقی به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه تلاش ها برای استفاده از گروه های تروریستی به منظور براندازی حکومت سوریه را محکوم می کنیم، افزود: روسیه همچنان به کمک به سوریه برای تامین امنیت خود ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه روسیه بر حمایت کشورش از تلاش های 'استفان دمیستورا' نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه برای برقراری آتش بس در مناطق این کشور تاکید کرد و گفت: موفقیت این اقدامات، امکان جلوگیری از افزایش قربانیان در سوریه و بهبودی وضع مردم این کشور را فراهم می کند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه بر ضرورت ازسرگیری مذاکرات داخلی در سوریه تاکید کرد و افزود: با توجه به اختلافات موجود میان طرف سوری و تشدید آن به دلیل دخالت های خارجی، تلاش ها برای ازسرگیری مذاکرات سوری دشوار خواهد بود.

وی اضافه کرد: اطمینان دارم برای موفقیت این اقدامات باید منطق حاکم شود و نیروهای سیاسی سوری می توانند در پشت میز مذاکرات، مسایل و اختلافات خود را مطرح و از طریق گفت وگو آن را حل کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس