بازدید 17966

گفته های دانشمند هسته‌ای عراق در مورد ایران

دانشمند هسته‌ای عراقی، با اشاره به مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و درس گرفتن تهران از اشتباهات برنامه هسته‌ای عراق گفت: ایرانی‌ها از ما باهوش‌ترند.
کد خبر: ۴۵۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰ 26 November 2014
دانشمند هسته‌ای عراقی، با اشاره به مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و درس گرفتن تهران از اشتباهات برنامه هسته‌ای عراق گفت: ایرانی‌ها از ما باهوش‌ترند.

به گزارش فارس، دکتر «عماد خدوری» دانشمند هسته‌ای عراق در گفت‌وگو با شبکه «روسیا الیوم» اعلام کرد که بیش از سه دهه است که برنامه هسته‌ای ایران را دنبال می‌کند.

این دانشمند عراقی گفت که پس از دنبال کردن برنامه‌های هسته‌ای ایران پس از سه دهه، بخوبی می‌داند که این برنامه کاملا مسالمت آمیز است.

خدوری در این گفت‌وگو به ارائه دلایل و اطلاعاتی پرداخت که صلح آمیز بودن برنامه‌های ایران را تایید می‌کند و افزود که ایران با تلاشی که طی 25 سال گذشته داشته، به تمام اهداف مسالمت‌آمیز خود رسیده است.

این دانشمند عراقی با اشاره به همکاری‌های ایران با گروه 1+5 طی چند سال گذشته گفت که این همکاری‌ها ثبات کرده است که ایران به دنبال اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای خود نیست.

وی افزود که ایران از اشتباهات و موفقیت‌های برنامه هسته‌ای عراق درس گرفته و ایرانی‌ها باهوش‌تر از عراقی‌ها هستند.

وی درادامه توضیح داد که 2 دلیل محکم وجود دارد که صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران را نشان می‌دهد. دلیل نخست دینی و ایدوئولوژیکی است. امام خمینی [ره] در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با صدور فتوایی نشان داد که ایران به دنبال داشتن سلاح هسته ای نیست. پس از آن نیز [رهبر انقلاب] آیت‌الله خامنه‌ای این فتوا را تکرار کرد.

این دانشمند هسته‌ای در پاسخ به سوالی درباره ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر برخورداری ایران از برخی سایتهای سری هسته‌ای و جلوگیری از بازرسی  گفت: تنها سایتی که ایران اجازه بازرسی مجدد آن را نداده است، «پارچین» است دلیل آْن نیز این است که این سایت نظامی است نه هسته‌ای. برای همین از ورود بازرسان آژانس انرژی اتمی جلوگیری می کند.

البته این دانشمند هسته‌ای اشاره نکرد که تاکنون دو بار از پارچین در سال‌های گذشته بازدید شده است و دلیلی بر ادعاهای دولت‌های غربی از آنجا به دست نیامده است.

وی در پایان در پاسخ به درخواست مجری مبنی بر اینکه به طور خلاصه و طی یک دقیقه با چند کلمه نتیجه گیری و برنامه‌ هسته ای ایران را با عراق مقایسه کند گفت: ایرانی ها از ما باهوش ترند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار