بازدید 4598

برگزاری همایش کاربردی تجارت با قطر و امارات

بزرگترین همایش کاربردی تجارت با کشورهای حوزه خلیج فارس با محوریت قطر و امارت در 12 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور مقامات اقتصادی، سیاسی، سفرا، رایزنان بازرگانی، مدیران، کارشناسان و تجار و بازرگانان توسط مرکز آموزش بازرگانی برگزار می گردد.
کد خبر: ۴۵۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳ 26 November 2014
بزرگترین همایش کاربردی تجارت با کشورهای حوزه خلیج فارس با محوریت قطر و امارت در 12 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور مقامات اقتصادی، سیاسی، سفرا، رایزنان بازرگانی، مدیران، کارشناسان و تجار و بازرگانان توسط مرکز آموزش بازرگانی برگزار می گردد.

در حال حاضر کشورهای قطر و امارت به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی کالاهای ایرانی به بازار های جهانی هستند تا جایی که این دو کشور به عنوان مرکز تجارت یا به عبارت دیگر بزرگترین مراکز تجاری خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیج فارس در منطقه هستند.

این دو کشور بخش قابل توجهی از صادرات انواع کالاهای آسیایی به سایر قاره ها و برعکس را به عهده دارند.

این موضوع تا جایی پیش می رود که نزدیک به 400 هزار مجوز اقامت ایرانیان با هشت هزار شرکت ایرانی اماراتی در دبی ثبت شده است.

از طرفی برگزاری اکسپو 2020 و در نظر گرفتن 5 میلیارد پوند هزینه زیر ساخت های هتل، ورزشگاه، خدمات مهندسی و غیره جذابیت های بسیاری را برای بازرگانان ایجاد کرده است.

هم اکنون تنها 20 درصد بازار صادرات مواد غذایی در حدود 5 میلیارد دلار این بازار در اختیار ایران است اما این رقم جای بسی رشد و ارتقاء دارد. از طرف دیگر برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر با در نظر گرفتن 106 میلیارد دلار هزینه برای برگزاری این رویداد بزرگ و آماده کردن زیرساخت ها موضوع قابل توجهی برای بازرگانان و تجار می تواند باشد.

قطر در نظر دارد 65 میلیارد دلار در ساخت 68 هتل، 12 ورزشگاه، فرودگاه دوحه، بندر دوحه، راه آهن و سایر هزینه نماید.

این حرکت نشان می دهد که بازار مصالح ساختمانی چه جذابیت هایی را برای تولید کنندگاه و تجار در بر دارد به طور یکه ایران به دلیل داشتن مصالح ساختمانی فراوان و هزینه حمل و نقل کم به دلیل نزدیکی به این کشور می تواند گزینه مناسبی برای تامین مصالح ساختمانی باشد. تنها به این موضوع باید توجه شود که تجار و بازرگانان ایرانی چه میزان اطلاعات، ارتباطات و آمادگی برای رقابت و حضور در این بازار بزرگ را داشته باشند.

نباید فراموش کرد که قطر و امارات دروازه ورود به بازارهای جهانی برای تجار ایرانی هستند و با توجه به اینکه هم عضو تجارت جهانی و اتحادیه عرب نیز هستند می تواند زمینه های مناسبی را ایجاد نمایند.

یکی از موضوعات مهم در حوزه صادرات بحث حمل و نقل است که برای صادر کنندگان و تجار همیشه مورد توجه بوده است.

قطر با داشتن مناسب ترین ارتباط هوایی به 120 کشور جهان این فرصت را فراهم کرده است همچنین امارات نیز از این فرصت بهره مند است. واردات 400 میلیارد دلار سالانه کالاهای لوکس در قطر فرصت مناسب دیگری برای تجار ایرانی است که میتوانند سهمی در آن داشته باشند.

همایش کاربردی تجارت با قطر و امارات که در 12 آذر ماه توسط مرکز آموزش بازرگانی برگزار خواهد شد و در آن مقامات اقتصادی، سفرا، رایزنان، کارشناسان و مدیران بخش خصوصی و سایر افراد حضور دارند بهترین فرصت برای تجار و بازرگانان ایرانی است که اطلاعات  لازم در این زمینه را بدست آورند و از آنجایکه در این همایش پنل پرسش و پاسخ ویژه ای طراحی شده است تجار و بازرگانان می توانند سوالات خود را در زمینه های حمل و نقل، بیمه، صادرات، بازاریابی، بانک و ... جویا شوند.

در این همایش بهترین تجارب تبادلات اقتصادی توسط افراد با تجربه و آگاه در حوزه این دو کشور در اختیار تجار و بازرگانان به صورت مستقیم قرار داده خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز آموزش بازرگانی به آدرس ibtc.ir مراجعه یا با شماره 8695 تماس حاصل فرمایید.

 در صورت تمایل جهت دریافت فرم ثبت نام همایش، عدد 114 را به شماره 0218695 یا 30008695 پیامک فرمائید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس