بازدید 2240

پتروشیمی استان گلستان نیازمند توجه دولت است

کد خبر: ۴۵۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳ 26 November 2014
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حضور بیش از 93 هزار سهامدار جزء در پتروشیمی استان گلستان خواستار اجرای مصوبه ارزی و انجام گشایش LC برای آن شد.

به گزارش خانه ملت، عیسی امامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 5 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی گفت: جناب آقای دکتر روحانی در آستانه سفر حضرتعالی به استان گلستان ضمن خیر مقدم انتظار داریم برای رفع محرومیت و عبور از کمتر توسعه یافتگی اولویت هایی را که مورد درخواست مردم مظلوم و چشم انتظار و مسئولان استانی است، در دستور کار خود قرار دهید.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: پتروشیمی استان گلستان که جزو مصوبات سفر دولت نهم است با بیش از 93 هزار سهامدار که عمدتاً سهامداران جزء هستند و با فروش قطعه طلا و اخذ وام سهامدار این پروژه شده اند، نیازمند توجه است زیرا این پروژه از نظر توجیه اقتصادی موافقت بانک ملی به عنوان بانک عامل و از نظر سند یکایی موافقت ملت و از نظر منابع ارزی مصوبه صندوق توسعه ملی را دارد لذا امید است در سفر به استان گلستان با دستور رئیس جمهور و اجرای مصوبه ارزی و انجام گشایش LCبرای خرید ماشین آلات توسط بانک های ملی و ملت تسریع گردد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این پروژه بیش از 7 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم و تجربه موفق مشارکت مردم در سرمایه گذاری اقتصادی رخ دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اولویت دوم مردم این منطقه پروژه راه آهن گرگان –بجنورد –مشهد است که غرب و شرق کشور را پیوند می دهد و موجبات آرامش مسافران به ویژه زائران حضرت رضا(ع) را فراهم می کند.

وی با یبان اینکه 150 نماینده از این پروژه اعلام حمایت کردند، ادامه داد: از رئیس جمهور درخواست می شود نسبت به تأمین منابع از محل فاینانس و تعیین پیمانکار برای انجام عملیات اجرایی در دستور کار قرار گیرد.

امامی اولویت سوم مردم منطقه را زهکشی اراضی 280 هزار هکتاری شمال استان گلستانن توصیف و تصریح کرد: این امر می تواند هم در ایجاد فرصت های شغلی و هم ارزش افزوده تحول قابل قبولی ایجاد کند.

وی درباره اولویت چهارم گفت: با ایجاد ردیف برای طرح جامع سیل هم نگرانی ناشی از خسارت های سیل ویرانگر کاهش پیدا خواهد کرد و هم با سرمایه گذاری در این بخش موجبات ارزش افزوده در بخش کشاورزی فراهم می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: پروژه آزادراه بندر ترکمن –آق قلا –گرگان به لحاظ حفاظت محیط زیست و زیستگاه ملی گلستان از اهمیت خاصی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار