بازدید 1924

اشتغال دغدغه اصلی مردم سیستان و بلوچستان است

کد خبر: ۴۵۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵ 26 November 2014
نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال دغدغه اصلی مردم سیستان و بلوچستان است، گفت: وزیر کشور باید در جهت ایجاد بازارچه‌های مرزی در مناطق سراوان، سیب و سوران اقدام کند.

به گزارش خانه ملت، هدایت‌الله میرمرادزهی در نشست علنی امروز (چهارشنبه  5 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با تبریک به محمد فرهادی وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: امیدوارم وزارت علوم مناطق محروم به ویژه مناطق استان سیستان و بلوچستان را در نظر گرفته و ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی این مناطق را تامین کند.

نماینده مردم سراوان، سیب و سوران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران کم‌آبی در استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح رودخانه مرزی حدود یک سال است که ماده 215 خود را کسب کرده اما متاسفانه تاکنون این طرح اجرایی نشده است، از طرف دیگر قرار بود اعتبار رودخانه‌های مرزی پس از تصویب در مجلس ابلاغ و اعتبارات اختصاص یابد، همچنین در شرایط کنونی اقدامات پیش‌بینی شده برای رودخانه‌های فصلی منطقه محقق نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی دغدغه اصلی ما مقوله اشتغال است، گفت: وزیر کشور باید در جهت ایجاد بازارچه‌های مرزی در مناطق سراوان، سیب و سوران اقدام کند. همچنین وزارت بهداشت باید در جهت تکمیل 3 بیمارستان نیمه‌تمام حوزه انتخابیه و تامین نیروی متخصص، اقدامات لازم را صورت دهد.

میرمرادزهی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید در جهت تکمیل مسیرهای شهری و روستایی منطقه برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهد، گفت: استان سیستان و بلوچستان به ویژه حوزه انتخابیه من دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه صنعت و معدن است، اما متاسفانه تاکنون این ظرفیت‌ها شناسایی و اکتشاف نشده است.

این نماینده مردم در خانه ملت ادامه داد: جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی، خرید تضمینی محصول خرما، ارتقای برخی از بخش‌ها و دهستان‌ها و تامین برق روستاهای بی‌برق از دیگر خواسته‌های بحق مردم حوزه انتخابیه‌ام می‌باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل