بازدید 5944

نداجا: توانایی ساخت ناو هواپیمابر را داریم

رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت، توانایی ساخت ناو هواپیمابر و دیگر تجهیزاتی مورد نظر مسوولان را داریم.
کد خبر: ۴۵۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲ 26 November 2014
رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت، توانایی ساخت ناو هواپیمابر و دیگر تجهیزاتی مورد نظر مسوولان را داریم.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار «علی غلام زاده» روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی از محصولات جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران افزود: توانسته ایم انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی را بسازیم و توانایی خود را در این زمینه به اثبات برسانیم.

وی ادامه داد: اکنون توانایی تولید شناورهای زیرسطحی کلاس سبک و نیمه سنگین را داریم و زیردریایی های فوق سنگین را نیز تعمیر می کنیم.

رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش درخصوص اژدری که به تازگی توسط نیروی دریایی ارتش تولید شده، گفت: این اژدر سلاحی بسیار پیشرفته است که در سطح و زیرسطح برای نابودی شناورها به کار گرفته می شود.

وی افزود: این اژدر که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده، قابلیت پرتاب از هوا، شناور و زیردریایی را دارد.

رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش گفت: در مورد سرعت و ابعاد این اژدر نمی توانیم توضیحاتی ارائه دهیم، اما نمونه مشابه اژدر تولیدی نیروی دریایی ارتش در کشورهای عضو ناتو استفاده می شود.

دریادار غلام زاده اعلام کرد: این سلاح جدید در رزمایش ولایت 93 که اواخر آذر ماه برگزار می شود، استفاده خواهد شد.

پروژه رادار ناوبری باند «اس ایکس»، پروژه ثامن به عنوان اولین سامانه کنترل آتش سطحی و هوایی دریا پایه و پروژه «شهید مهرپور» شبیه ساز خروج غواص از زیردریایی «میدجت» دستاوردهایی بودند که رونمایی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل