بازدید 14541

شرایط توقیف گواهینامه‌های رانندگی

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور شرایط توقیف گواهینامه از سوی مأموران پلیس را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۵۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷ 26 November 2014
رئیس اداره حقوقی پلیس راهور شرایط توقیف گواهینامه از سوی مأموران پلیس را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت راهور، سرهنگ اصغر محبی در رابطه با شرایط توقیف گواهینامه رانندگی از سوی ماموران پلیس راهور اظهار داشت: براساس قانون اگر راننده ای 30 نمره منفی در گواهینامه اش ثبت شده باشد گواهینامه اش به مدت سه ماه ضبط می شود.

وی ادامه داد: اگر پس از سه ماه باردیگر نمره منفی صاحب گواهینامه به علت ارتکاب تخلفات جدید به 25 برسد گواهینامه این فرد بار دوم 6 ماه توقیف می شود.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور با اعلام اینکه در بار سوم اگر نمره منفی به 20 برسد گواهینامه فرد باطل می‌شود، افزود: فرد متخلف پس از ابطال گواهینامه باید با مراجعه به آموزشگاههای رانندگی پس از برگزاری کلاس آموزشی بار دیگر برای دریافت گواهینامه اقدام کند.

محبی با اشاره به اینکه اگر راننده ای در حالت مستی یا هنگام استفاده از مواد مخدر رانندگی کند علاوه بر جریمه دو میلیون ریالی گواهینامه اش 6 ماه ضبط می شود،تاکید کرد: ماموران پلیس راهور با استفاده از تجهیزات اقدام به تست الکل یا مواد روانگردان می کنند. ضمن اینکه متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه اگر راننده ای براساس گزارش پلیس در تصادفات مقصر بوده و تخلف حادثه ساز انجام داده باشد گواهینامه اش از یک تا سه ماه توقیف می شود، گفت: راننده متخلف در این مدت حق رانندگی ندارد و به عنوان راننده بدون گواهینامه شناخته می شود.

به گفته رئیس اداره حقوقی پلیس راهور، اگر راننده ای بدون گواهینامه رانندگی کند خودرو توقیف و راننده به مرجع قضایی معرفی می‌شود؛ همچنین تشخیص زمان توقیف گواهینامه نیز با مرجع قضایی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۱
لطفا فكري بحال كساني كه فقط در اتوبان لايي مي كشند و بسيار بد رانندگي مي كنند بكنيد....برخي از آنها مسافركشي هم مي كنند.
سلام راهنمایی و رانندگی تبدیل شده به جریمه رانندگی و قدرت دادن به ماموران باعث شده اگر اشتباهم می کنن قبول نکنن الان ماموری پلاک منو اشتباه نوشته جریمه برای یک بنده خدای دیگه رفته یا چراغ ماشینم سوخته بود و ندیدم تو ماشین چراغ داشتم هرچی گفتم ندیدم بزار تعویض کنم با نهایت تاسف و بی احترامی توجهی نکرد و کار خودشو انجام داد با قانونهای جدید قدرت دادن هر طوری که دوست داشته باشن و با بی احترامی کامل رفتار میکنن آیا جایی هست که جدا به اشتباه مامورین رسیدگی کنه .؟
باید هم گواهینامه و هم خودرو طرف توقیف شود وگرنه بدون گواهینامه رانندگی می کنند و بعد وضع این می شود> تعداد زیاد زندانی های دیه!
گواهی نامه رانندگان خودخواه و بی فرهنگی که در لاین سبقت با سرعت پایین حرکت می کنند و به چراغها و بوق های ماشین های پشت سرشان هیچ توجهی نمی کنند را نیز باید ابطال نمایند، چرا که عامل اصلی لایی کشیدنها و بسیاری از تصادفات همین گروه از رانندگان هستند .
اگه از پس مونورسوارها بر اومدین، میتونین ادعا کنید که پلیس هستین.
جلوی چشم پلیس چراغ قرمز رو رد میکنن و پلیس فقط نگاه میکنه..
من پيشنهاد مي كنم تعدادي افسر مجرب و كارآزموده راهنمائي و رانندگي با اتومبيل مخصوص مامور شوند در سطح شهر و بخصوص نقاط شلوغ تردد نمايند و اتومبيلهائي را كه حتي براي چند دقيقه بصورت دوبله توقف نموده و با اينكا ر باعث شلوغي بيشتر و ترافيك فشرده تر مي شوند جريمه نمايند و براي سرعت بيشتر در اين كار بهتر است از دستگاه هاي مخصوص بي سيم بهره ببرند بطوري كه فقط شماره اتومبيل متخلف را براي مركز بخوانند و قبض جريمه در مركز صادر گردد .
fبا سلام- نیروی انتظامی بسیار سست و با مسامحه فعالیت می کند با رانندگان متخلف و حادثه آفرین برخورد مناسب ندارد و نیز جریمه ها بازدارنده نیستند البته به جای کادر مجرب از سرباز استفاده می کندو.... یعنی نیاز به خانه تکانی اساسی دارد.
فکر می کنم برعکس نوشته اید
چرا موتور سیکلت ها براحتی و بدون ترس از جریمه در پیاده رو ها تردد و از چراغ قرمز عبور می کنند ؟
ازتیرماه 93 تاالان پلیس گواهینامه ما رو بجرم رفتن روی یک کیسه ماسه که در تونل افتاده بود وتونل روشنای کافی نداشت که منجربه واژگونی خودریمان شده نه به کسی زدیم نه کسی به ما خورد تاالان توقیف کرده قراربود سه ماه پس بفرسندبه آدرس مان اما هنوز که هنوزاست این سه ماه تمام نشده ماندیم مصتاصل کجابریم برای گرفتن گواهینامه خود .......
لطفا به رانندگان کمپرسی ساعت 11 شب به بعد در بزرگراه بابایی سلام ویژه برسانید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها