بازدید 1557

پیش‌بینی درآمد نفت ۷۳ هزار میلیارد تومانی در بودجه ۹۴

با توجه به پیشنهاد دلار ۲۸۵۰تومانی و نفت ۷۰دلاری در لایحه بودجه ۹۴ پیش‌بینی می‌شود که درآمد سالیانه نفت در بودجه سال آینده حول‌وحوش ۷۳ هزار میلیارد تومان باشد.
کد خبر: ۴۵۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ 26 November 2014
به گزارش تسنیم، لایحه بودجه 94 رسماً از دوم آذرماه روی میز هیئت دولت قرار گرفت و دولت‌مردان بررسی لایحه را آغاز کردند و بنا دارند لایحه نهایی را 15 آذر به مجلس شورای اسلامی برسانند.

آن‌طور که دولتی‌ها از فرایند بررسی لایحه بودجه 94 خبر داده‌اند دولت قصد دارد بودجه را با نفت 70دلاری به مجلس تحویل دهد، البته علت اصلی پیشنهاد نرخ 70دلاری نفت در لایحه بودجه سال آینده نوسانات اخیر بازار جهانی نفت و کاهش 30درصدی قیمت نفت است.

دولت و مجلس بودجه امسال را با نفت 100دلاری بسته بودند اما کاهش قیمت جهانی نفت موجب شد تا درآمدهای نفتی امسال با کاهش همراه شود هرچند دولت‌مردان تأثیر کاهش نرخ جهانی نفت در بودجه را در ماه‌های پایانی سال جاری و ماه‌های ابتدایی سال بعد می‌دانند.

به گزارش تسنیم، یکی دیگر از شاخص‌های مورد بررسی در بودجه 94 نرخ دلار می‌باشد که طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی دولت در حال حاضر مشغول بررسی دلار 2850تومانی در لایحه بودجه است.

با مشخص شدن سناریوهای دولت برای نرخ دلار و نفت در بودجه 94 برآن شدیم که پیش‌بینی از میزان درآمدهای نفتی دولت در بودجه سال آینده داشته باشیم؛ اگر میزان متوسط فروش روزانه نفت را یک میلیون بشکه در نظر بگیریم در طول سال 365 میلیون بشکه نفت با نرخ 70 دلار فروخته خواهد شد.

حاصل محاسبه میزان فروش نفت با نهایی شدن نرخ دلار 2850 تومانی بیانگر این است که در سال آینده حدود 73 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی در بودجه ثبت خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار