بازدید 2535
یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال

سفر سرخ‌ها به سیرجان و جدال قلعه‌نویی با یک پرسپولیسی دیگر

کد خبر: ۴۵۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲ 26 November 2014
چهار دیدار مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور فردا (پنجشنبه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، چهار دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال فردا (پنجشنبه 6 آذر) برگزار می‌شود و تمامی نگاه‌ها به اصفهان و سیرجان است تا مشخص شود که آیا دربی 80 در فاصله دو هفته برگزار خواهد شد یا نه. در سوی دیگر هم تراکتورسازی و نفت مقابل پدیده و صنعت ساری برای راهیابی به نیمه نهایی تلاش خواهند کرد.

گل گهر سیرجان - پرسپولیس (ساعت 14 - ورزشگاه اختصاصی گل گهر)

پنجشنبه یک روز ویژه برای سیرجان است و به احتمال زیاد دیگر فوتبالدوستان کرمانی هم خود را به این شهر خواهند رساند تا در کنار هم شاهد مصاف گل گهر با پرسپولیس باشند. تیم سیرجانی تا همین جا هم شگفتی‌ساز جام حذفی بوده و توانسته سپاهان نامدار را حذف و سپس نفت مسجد سلیمان را از گردونه خارج کند. غول‌کش لیگ برتری اما این بار به دیوار سختی رسیده است. پرسپولیس که کارگر بنه بوشهر و راه آهن را در این مسابقات کنار زده اکنون سرخوش از برتری در دربی 79 مسافر سیرجان شده است.

شاگردان حمید درخشان اصلاً دوست ندارند شادی برد در دربی را با حذف از جام حذفی تلخ کنند و البته از سوی دیگر با چالشی تازه روبه‌رو خواهند بود، چرا که صعود احتمالی ممکن است به فاصله دو هفته بار دیگر این تیم را راهی دربی کند. با این حال حمید درخشان حتی موقعیتش با برد در دربی هم خیلی مستحکم نشده و صعود در جام حذفی زندگی را برای او شیرین‌تر خواهد کرد. تصور یک برد در دربی احتمالی جام حذفی که در صورت محقق شدن 14 آذر برگزار خواهد شد، ادامه این رؤیای شیرین برای سرمربی پرسپولیس است.

تراکتورسازی - پدیده مشهد (ساعت 14 - ورزشگاه یادگار امام تبریز)

پدیده بد زمانی به تراکتورسازی رسیده است. تیم تبریزی قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر شد اما در هفته آخر شکست مقابل نفت کام آنها را تلخ کرد و از سوی دیگر این تیم چشم امید به جام حذفی دارد، چرا که هر چه باشد مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات است. شکست در تبریز مقابل پدیده و کنار رفتن از جام حذفی برای تراکتورسازان کابوس‌وار و حتی فکر به آن هم آزار دهنده است. در مقابل پدیده روی دور ناکامی است و نیم فصل اول لیگ را هم با شکست مقابل ذوب‌آهن به پایان رسانده است.

پدیده بعد از خونه به خونه بابل، گسترش فولاد را هم از جام حذفی کنار گذاشت اما تراکتورسازی به ویژه در خانه داستان متفاوتی دارد. تراکتورسازی، کیان شهرکرد و سایپا را پشت سرگذاشته و اکنون قصد دارد با عبور از پدیده به نیمه نهایی برسد. تیم مشهدی اگر تراکتورسازی را شکست دهد یک پدیده در جام حذفی خواهد بود، هرچند تحقق این رؤیا خیلی سخت است.

نفت تهران - صنعت ساری (ساعت 14:30 - ورزشگاه دستگردی)

نفت تهران اگر به نیمه نهایی برسد تنها تیمی است که تا این مرحله با هیچ حریف لیگ برتری روبه‌رو نشده است. آنها استقلال اهواز و شهرداری اردبیل را پشت سر گذاشتند و اکنون باید برابر صنعت ساری قرار بگیرند. تیم مازندرانی با حذف ملوان و پیکان لیگ برتری برای رقبای خود خط و نشان کشیده اما نفت شرایط دیگری دارد و با انگیزه بیشتری به میدان خواهد آمد.

برای علیرضا منصوریان و تیم نفت جام حذفی می‌تواند بخت مناسبی باشد تا آنها یک قهرمانی برای این باشگاه رقم بزنند هرچند حتی اگر نفت از سد صنعت ساری عبور کند باز هم تا قهرمانی مسیر بسیار دشواری پیش‌رو خواهد داشت. اکنون باید دید صنعت ساری به غول‌کشی ادامه خواهد داد یا نفت بر صنعت پیروز می‌شود.

ذوب‌آهن - استقلال (ساعت 17:20 - ورزشگاه فولادشهر)

ذوب‌آهن می‌تواند در یک چهارم نهایی جام حذفی تبدیل به کابوس استقلال شود. تنها چند روز بعد از شکست در دربی، شاگردان قلعه‌نویی در اصفهان به میدان خواهند رفت و اگر بازنده این دیدار باشند و از جام حذفی کنار بروند دیگر جلوگیری از بحرانی عمیق در این تیم غیرممکن است و روزهای سیاه استقلال به اوج خواهد رسید.

ذوب‌آهن در جام حذفی پیام چغادک و استقلال خوزستان را پشت سرگذاشت و استقلال، فولاد نوین و پارسه لیگ یکی را حذف کرده است. هر دو تیم بیشترین انگیزه را برای این بازی دارند. جالب آنکه سرمربی ذوب‌آهن هم پرسپولیسی است که البته به دلیل محرومیت نمی‌تواند در بازی فردا روی نیمکت بنشیند. این یعنی از یک طرف ممکن است یک پرسپولیسی دیگر مُهر پایانی را بر پرونده ناکامی استقلال بزند یا اینکه احتمال دارد شاگردان قلعه‌نویی با عبور از تیم یک پرسپولیسی بار دیگر راهی دربی (در صورت برتری پرسپولیس مقابل گل گهر سیرجان) شوند که برای آنها جنبه انتقامی خواهد داشت، آن وقت صعود احتمالی در جام حذفی و شکست دادن پرسپولیس، جهنم استقلال را به بهشت تبدیل خواهد کرد. این رؤیای این شب‌های قلعه‌نویی است که بعد از شکست آبی‌پوشان در دربی به شدت تحت فشار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس