بازدید 1823

ورزش احتمال ابتلا به پارکینسون را کاهش می‌دهد

کد خبر: ۴۵۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳ 26 November 2014
تحقیقاتی که بر روی هزاران نفر به مدت 12 سال انجام شده است نشان می‌دهد که انسجام فعالیت فیزیکی روزانه با شدت متوسط باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق این مطالعات، انجام شش ساعت فعالیت فیزیکی با شدت متوسط در طول روز باعث کاهش 43 درصدی احتمال ابتلا به پارکینسون می‌شود.

نتایج این مطالعات که توسط محققان سوئدی از موسسه کارولینسکا انجام شده است در مجله تخصصی "اعصاب" منتشر شد.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: این مطالعات هم بر روی زنان و هم بر روی مردان انجام شده است و تمامی اطلاعات مربوط به ایجاد بیماری بررسی شده است. ما در این مطالعات تمامی فعالیت‌هایی که باعث اتلاف انرژی می‌شوند را در نظر گرفتیم و فقط بر روی ورزش کردن افراد تمرکز نداشتیم. محققان میزان فعالیت فیزیکی و مصرف اکسیژن در هر فرد را با شاخص (MET) سوخت و ساز در هر ساعت، مشخص کردند. هیچ کدام از افراد مورد بررسی در ابتدای مطالعات پارکینسون نداشتند.

در طی بررسی‌ها 286 نفر به پارکینسون مبتلا شدند. بررسی‌ها نشان داد افرادی که بیش از شش ساعت در روز فعالیت فیزیکی انجام می‌دهند، 43 درصد کمتر به پارکینسون مبتلا می‌شوند.

در مردان، میزان متوسط فعالیت فیزیکی مساوی است با 39.1 ساعت سوخت و ساز در روز، فعالیت فیزیکی تفریحی هیچ تاثیری در احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون ندارد.

پارکینسون بیماری است که به دلیل اختلال در سیستم‌ حرکتی ایجاد می‌شود و با کم شدن سلول‌هایی در مغز که دوپامین تولید می‌کنند ایجاد می‌شود. پارکینسون معمولا در افراد بالای 50 سال به وجود می‌آید.

چهار نشانه اصلی پارکینسون:

لرزیدن بازوها، دست‌ها، پاها، فک و صورت ، سفت شدن بازوها، پاها و بدنه، کاهش حرکت، کاهش تعادل و هماهنگی است.

هر چقدر این نشانه‌ها شدیدتر شوند، راه رفتن، حرف زدن و انجام کارهای روزانه سخت‌تر می‌شود. در سال 2012 مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، پارکینسون را چهاردهمین بیماری عامل مرگ آمریکایی‌ها اعلام کرد. درمان‌های سلول برای پارکینسون انجام می‌شوند. بررسی بر روی حیوانات نشان داده است که می‌توان سلول‌های دوپامین را در مغز جایگزین کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل