بازدید 3370

تصميم آمریکا براي استقرار ۱۵۰ تانک در شرق اروپا

یک ژنرال آمریکایی روز سه شنبه گفت ارتش کشورش در نظر دارد حدود یکصد و پنجاه دستگاه تانک و خودرو زرهی را در تعدادی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و از جمله در چند کشور اروپای شرقی مستقر کند.
کد خبر: ۴۵۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲ 26 November 2014
یک ژنرال آمریکایی روز سه شنبه گفت ارتش کشورش در نظر دارد حدود یکصد و پنجاه دستگاه تانک و خودرو زرهی را در تعدادی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و از جمله در چند کشور اروپای شرقی مستقر کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این تصمیم آمریکا در راستای اجرای عملیاتی موسوم به «راه حل آتلانتیک» اتخاذ می شود که هدف آن، رفع نگرانی های کشورهای حوزه دریای بالتیک و نیز لهستان در مورد حضور نظامی روسیه در اوکراین و دیگر مناطق شرق اروپاست.

به گفته ژنرال بن هاجز Ben Hodges از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا که در حال حاضر در استونی حضور دارد، علاوه بر تانک ها و خودروهای زرهی، تعدادی نظامی نیروی زمینی ارتش آمریکا نیز طی چند ماه برای حضور در رزمایش های نظامی مشترک با کشورهای حوزه دریای بالتیک به این مناطق اعزام خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد «نزدیک به پنجاه دستگاه خودروی زرهی تاکنون در این کشورها مستقر شده اند و حدود یکصد دستگاه تانک آبرامز ام یک Abrams M1 و خودروهای رزمی بردلی Bradley نیز در زمانی که نیروهای آمریکایی در حال اجرای تمرین های نظامی مشترک با نظامیان ناتو هستند، در آلمان و احتمالا دیگر نقاط مستقر خواهند شد.»

این ژنرال آمریکایی که از سه هفته پیش فرماندهی نیروهای کشورش را در اروپا بر عهده گرفته است در ادامه خاطر نشان کرد «این نیروها تنها برای شرکت در تمرین های نظامی اعزام شده و سپس باز می گردند اما تجهیزات نظامی، در محل باقی خواهند ماند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن؛ آمریکا بیست و نه هزار نظامی به طور دائم در آلمان، ایتالیا و بلژیک مستقر کرده است ولی تعداد نظامیان این کشور که به طور موقت در منطقه مستقر می شوند متغیر است تا به منزله پیامی برای روسیه تلقی شود.

به گفته ژنرال هاجز، «اقدام روسیه به ضمیمه کردن کریمه به خاک خود و نیز حمایت از شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین، نگرانی های زیادی را در منطقه ای ایجاد کرده که سالها در سیطره اتحاد جماهیر شوروی سابق قرار داشت؛ به همین سبب است که از نظامیان آمریکایی در کشورهای عضو ناتو به خوبی استقبال می شود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار