بازدید 3474

مسلمانان هند ؛ قربانیان تبعیض

با وجود اینکه هند کشوری دموکراتیک است؛ اقلیت ها به ویژه مسلمانان با تبعیض گسترده روبرو هستند.
کد خبر: ۴۵۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳ 25 November 2014
با وجود اینکه هند کشوری دموکراتیک است؛ اقلیت ها به ویژه مسلمانان با تبعیض گسترده روبرو هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به  نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، بیش از شش دهه از استقلال هند می گذرد اما وضع حکومت قانون در این کشور اصلا رضایت بخش نیست.

با گذشت 9 سال؛ مسلمانان هند همچنان چشم انتظار تغییر

گزارشها نشان می دهد در هند به عنوان بزرگترین دموکراسی جهان اقلیت ها به ویژه مسلمانان همچنان به عنوان شهروندان درجه دو محسوب می شوند. تقریبا از زمانی که دولت هند کمیته ای برای تحقیق درباره وضع اجتماعی، اقتصادی و آموزشی مسلمانان هند تشکیل داد، نه سال می گذرد اما هنوز هیچ تغییر قابل توجهی در وضع مسلمانان اتفاق نیفتاده است. بر اساس جدیدترین یافته های کمیته تحقیق، میزان فقر در میان مسلمانان هند همچنان بالاتر از متوسط ملی است.

شبنم هاشمی فعال اجتماعی گفت اوضاع مسلمانان در هند اسفبار است. به نظر من گزارش کمیته تحقیق می تواند کمک خوبی برای حل مشکلات مسلمانان هند باشد.

مسلمانان هند حدود چهارده درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. فقر در میان مسلمانان هند بسیار گسترده است و آموزش و تحصیلات همیشه یکی از کمبودها و نگرانیهای آنها بوده است. در حالیکه اقتصاد هند رو به رشد و گسترش است ، مسلمانان بهره چندانی از این رشد نمی برند زیرا علیه مسلمانان تبعیض می شود و این تبعیض به نوعی در قانون اساسی هند نیز نهادینه شده است.

ظفر آقا تحلیلگر هندی گفت تعداد فارغ التحصیلان جامعه مسلمانان هند حتی کمتر از دالیتهاست که پست ترین طبقه اجتماعی در هند محسوب می شود.

تحلیلگران بر این باورند یکی از علل توجه نکردن به وضع مسلمانان در هند وجود فساد مالی و اداری در نهادهای دولتی است
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل