بازدید 2201

هنوز با جایگاه واقعی زن در جامعه فاصله داریم

کد خبر: ۴۵۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰ 25 November 2014
مشاوره امور بانوان و خانواده دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: با توجه به اینکه اسلام برای زن ارزش والایی قائل است اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است، ولی هنوز با جایگاه واقعی زن در جامعه فاصله داریم.

به گزارش ایسنا، آذر آوازه در خصوص روز جهانی امحای خشونت زنان اظهار کرد: مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1999 میلادی روز 25 نوامبر را به عنوان روز جهانی محو خشونت علیه زنان تعیین کرد و از دولت‏ها، سازمان‏های بین‎المللی و نهادهای غیردولتی (NGO) خواست تا در این روز با ترتیب دادن برنامه‎هایی به رشد آگاهی زنان در این زمینه و مبارزه با خشونت علیه زنان کمک کند.

وی افزود: از دیدگاه اسلام، زن جایگاه والایی دارد، چرا که قبل از ظهور اسلام ظلم‎هایی همچون زنده به گور کردن دختران صورت می‎گرفت که با آمدن اسلام زن به اوج خود رسید و با ولادت حضرت زهرا(س) این جایگاه به عین قابل مشاهده بود و ارزش واقعی زن را به او برگرداند، چرا که زن مخلوق ویژه خداوند است.

آوازه با بیان اینکه در کشور ما نیز در صدد تحقق دستورات اسلامی هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ما نیز در صدد تحقق دستورات و آموزه‌های دینی هستیم و کارهای قابل توجهی صورت گرفته است، هر چند که هنوز با جایگاه واقعی زنان در جامعه فاصله داریم که بخشی از این مهم ریشه در عقاید و فرهنگی دارد که از گذشته در خانواده‎ها وجود دارد.

مشاور امور بانوان و خانواده در دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان عنوان کرد: این روز جهانی فرصتی برای همه ما است تا برای جلوگیری و خاتمه به همه گونه خشونت علیه زنان و دختران تعهد کنیم، چرا که از خشونت تعریف‎های متعددی وجود دارد که شامل خشونت‎های جسمی، زبانی، روحی و روانی می‌شود، لذا اقدامات در این زمینه صورت گرفته تا خشونت‎های جسمی در حد قابل توجهی کاهش یابد. هر چند خشونت‎های روحی و روانی که زنان را متحمل رنج می‏‌کند در جامعه به چشم می‏خورد.

وی یادآور شد: دختران و زنان امروز باید به جنسیت خود افتخار کنند، چرا که متمایزتر از سایر مخلوقات خداوند هستند، از این رو باید توانمندی‎های خود را باور کنند و هنگامی که نقش مادر را عهده‎دار می‌شوند فرزندان به ویژه دختران خود را به گونه‎‌ای تربیت کنند که تنها به فکر برابری خود با مردان نباشند، بلکه مطابق با خواسته خداوند عمل کند تا به کمال و سعادت دست یابند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان