بازدید 5827
به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج؛

بسیج، مردمی‌ترین نیروی انقلاب اسلامی است

امروز که ایران سرافراز در اوج اقتدار و عزت جهانی در رسیدن به فن‌‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای، عزم خود را جزم کرده است و جهانیان به این حق مسلم او اذعان دارند، نیروی مقاومت بسیج در دو سنگر اقتصاد مقاومتی و حرکت جهادی، بار دیگر ایمان و اراده آهنین خویش را به جهان نشان خواهد داد.
کد خبر: ۴۵۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳ 26 November 2014
بسیج، مردمی‌ترین نیروی انقلاب اسلامی استتقویم آذر ماه، با نام بسیج گره خورده است و در هفته اول آن و به احترام اخلاص و وفاداری بسیجیان، دیگر بار از ایمان و فداکاری این نهاد مردمی‌ یاد می‌شود.

فرهنگ بسیج در ایران اسلامی، فرهنگی تثبیت شده است که برای دوست و دشمن انقلاب اسلامی ایران آشناست.
بسیج نه تنها یک نهاد نظامی، بلکه مردمی‌ترین نهادی است که ریشه در مردم و اندیشه‌های آنان دارد و به آن‌ افتخار می‌کند.

آن گاه که انقلاب نوپای اسلامی‌مان، تازه طعم پیروزی را چشیده بود و شکرگزار خداوند برای آزادی و استقلالی بود که به دست آورده بود، نیروهای مردمی در قالب جهاد سازندگی به آبادانی کشور همت کردند و در گروه‌های مردمی به روستا‌ها رفتند و آستین بالا زدند تا خرابی‌های بر جای مانده از ستم سال‌ها حکمرانی پهلوی‌ها را از چهره روستا‌ها و مناطق فراموش شده بزدایند؛ اما دشمن با علم کردن گروه‌هایی با ایسم‌های مختلف و به نام آزادی و خودمختاری در جنوب و غرب و شرق ایران عزیز، تلاش کرد تا خدشه‌ای به وحدت ملی برآمده از انقلاب اسلامی وارد کند و اینجا بود که مردم، راست قامتانه در برابر آن دسیسه‌ها ایستادند و نقشه آنان را نقش بر آب کردند.

در تهاجم ارتش بعث عراق که با اشاره استکبار جهانی و پشتیبانی‌های بی‌حد و حصر کشورهای غربی و عربی در شهریور ۱۳۵۹ نظام جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داد، باز این مردان و زنان و در پیشگامی آن‌ها جوانان بودند که تمام قد در برابر جبهه گسترده دشمن ایستادند و در هشت سال جنگ تحمیلی، تمام هستی خویش را به میدان آوردند و در سنگری به وسعت تمام ایران عزیز، دشمن را منکوب کردند و پوزه او و یارانش را به خاک مالیدند.

‌در آن سال‌های سخت اما افتخار‌آفرین، نیرویی که همواره به مسئولین نظام قوت و جر‌أت تصمیم‌های بزرگ می‌داد، حضور مخلصانه نیرویی بود که عطر آن تمامی کشور را فرا گرفته بود؛ یعنی نیروی مقاومت بسیج‌ و از آن رو بود که رهبرش افتخار می‌کرد که بسیجی است و بر دست و بازوی آنان بوسه می‌زد و از خداوند می‌خواست ‌با بسیجیان محشور شود.
نیروی مقاومت بسیج پس از پایان جنگ تحمیلی نیز همچنان سربازی مؤمن به انقلاب و راه روشن امام خمینی بود و بر پیمانی که با شهیدان بسته بود، وفادار ماند و لحظه‌ای طریقه مردمی خویش را از یاد نبرد.

بسیج در سال‌هایی که دیگر کشور از شلیک موشک و توپ و خمپاره و راکت‌های ارتش بعث در امان بود، به جهادی علمی روی آورد و به گواهی دوست و دشمن، قله‌هایی رفیع از دانش و فن‌آوری را فتح کرد.

بسیج‌، این نیروی بزرگ و وسیع که از مردم برخاست و برای مردم خدمت کرد، هیچ گاه از صراط مستقیم ولایت و عهدی که با خدا و مردم و رهبرش بسته بود، جدا نشد و هرگز در پیمودن این راه نورانی، سستی نکرد.

امروز که ایران سرافراز در اوج اقتدار و عزت جهانی در رسیدن به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای، عزم خود را جزم کرده است و جهانیان به این حق مسلم او اذعان دارند، نیروی مقاومت بسیج در دو سنگر اقتصاد مقاومتی و حرکت جهادی، بار دیگر ایمان و اراده آهنین خویش را به جهان نشان خواهد داد.

بسیج ‌امروز‌ به خوبی می‌داند که رمز توفیق او در این مسیر، قانون‌مداری و پرهیز از آلوده شدن به حرکت‌های جناحی است که برخی با طمع رسیدن به خواسته‌های گروهی خویش می‌خواهند بسیج را از مردمی که همواره مطمئن‌ترین سرمایه‌های انقلاب خمینی بوده‌اند، جدا کنند.

آن‌ها که بسیج را آلت دست می‌خواهند باید به هوش باشند ‌این نیروی مردمی مخلص، هیچ گاه سیاهی لشکر هیچ جناح و گروه و حزبی نبوده ‌و همواره به همراهی مردم میهنش و سربازی ولایت فقیه که از اساسی‌ترین اصول این نظام است، افتخار کرده و هیچ گاه در پیمودن راه حضرت روح الله و فرزندان شهیدش و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی تردید به خود را‌ه نخواهد داد.

فردای روشن سرزمین تمدن‌خیز و مقدس ایران بسته به همت مردان و زنانی است که در لحظه لحظه انقلاب اسلامی‌شان در هر لباس و پست و مقام با اندیشه بسیجی زیسته‌اند و با مدد از همین فرهنگ، در همه صحنه‌ها به نظام و مملکت و انقلابشان وفادار بوده‌اند و از این پس نیز با الهام از اندیشه زلال بسیج که ریشه در آموزه‌های قرآنی و ولایی ما دارد، با ایمان به یاری پروردگار و همت بلند خویش، برای رسیدن به فردایی سرشار از عزت و رفاه و معنویت، ا‌ز هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار