بازدید 23243

افزایش غلظت خون با مصرف شکلات

کد خبر: ۴۵۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱ 25 November 2014
یک پژوهشگر طب سنتی گفت: قهوه مقوی قلب و مغز و مفرح بدن است، باعث تحریک و افزایش ادراکات اعصاب می‌شود. همچنین، شکلات ضررش از قهوه بیشتر است به سبب غلظت زیادی که دارد دیر هضم است و امکان تقلبی بودن آن زیاد خواهد بود.

به گزارش تسنیم، قهوه یکی از نوشیدنی‌هایی است که مصرف آن در جامعه زیاد است. قهوه دارای خواصی است که از این جهت مورد توجه قرار گرفته است.

فاطمه علیزاده پژوهشگر طب سنتی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: طب ایرانی معتقد است آب حاصل از آب شدن یخ برای اعصاب و احشا مضر است. در طب جدی گفته شده که مولکول‌های آب شکسته و به صورت نانویی عمل می‌کند و باعث شکنندگی و پارگی رگ‌های ریز و مویرگ‌ها می‌شوند. سرفه‌ها را تشدید می‌کند.

قهوه در صورات مصرف به اعتدال آن مقوی قلب، مقوی مغز و مفرح بدن است، باعث تحریک و افزایش ادراکات اعصاب می‌شود. ادرار آور است که درمان بسیاری از بیماری‌ها نظیر آب آوردن شکم توصیه به مصرف آن می‌شود.

البته با توجه به منافعی که دارد مدر صورت استفاده بیش از حد مضراتی نیز به همره دارد که می‌توان به تپش قلب، سرگیجه، تب و بی‌خوابی اشاره کرد البته باید دانست که اعتیاد آور است و توصیه شده که زیاد و به صورت مداوم مصرف نشود.

چای از نظر ترکیب شیمیایی مشابه قهوه است اما مضرات آن کمتر است. چای سبز محرک اعصاب و عضلات است. شکلات ضررش از قهوه بیشتر است به سبب غلظت زیادی که دارد دیر هضم است. اگر فرد معده سالمی دارد، مصرف مخلوط آن با شیر مناسب است ولی چون شکلات قیمت زیادی دارد امکان مخلوط بودنش با چیزهای دیگر یا فاسد بودنش یا مخلوط بودنش با آرد و شکر یا تقلبی بودن آن وجود دارد، به همین دلیل توصیه شده که مصرف نشود.

در طب سنتی گفته شده که آب حاصل از آب شدن یخ و برف نباید مصرف شود. ظرفی را پر کرده و در فریزر گذاشته تا یخ ببندد در صورتی که این یخ آب شود مصرف این آب مضر خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان