بازدید 2901

رسایی: به فرهادی رأی اعتماد می‌دهیم

کد خبر: ۴۵۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱ 25 November 2014
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تصمیم داریم با توجه به شناختی که از فرهادی و سابقه وی داریم به او رأی بدهیم، گفت: مذاکرات بیش از حد باعث از بین رفتن عزت و استقلال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در میزگرد سیاسی «13 سال مذاکرات تحمیلی» که به همت واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: سوم آذر سالگرد توافقنامه ژنو است و امروز بعد از یکسال صحت و درستی بسیاری از نقدهای منتقدین توافقنامه ژنو ثابت شد.

 وی افزود: یکسال قبل جنبش‌های دانشجویی، رسانه‌ها، طلاب و نمایندگان از متن این توافقنامه و غیرحقوقی بودن آن انتقاد می‌کردند و معتقد بودیم که این متن به دلیل محتوای ضعیفش نمی‌تواند حقوق ما را تأمین کند؛ از یکسال قبل ما می‌گفتیم که اعتماد به کدخدا فایده‌ای ندارد و آنها از تحریم‌ها دست برنمی‌دارند چون اصل و اساس ما را قبول ندارند.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: البته قبل از همه منتقدین، این رهبری معظم انقلاب بود که اعلام کردند به این مذاکرات خوشبین نیستند و فرمودند که این مذاکرات نتیجه نمی‌دهد و از دولت خواستتد که روی توان داخلی سرمایه‌گذاری کنند و امیدی به رفع تحریم‌ها نداشته باشند.

وی ادامه داد: در طول یکسال گذشته رهبر معظم انقلاب بارها از تیم مذاکره‌کننده حمایت کرده‌اند ولی حتی یکبار از متن توافقنامه ژنو حمایت نکردند و همیشه اعلام کردند که خوشبین نیستند، چون رهبر انقلاب ماهیت و ذات مستکبرین را خوب می‌شناسند و اعتمادی به کدخدا ندارد.

رسایی با بیان اینکه ما حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را وظیفه خود می‌دانیم مشروط بر اینکه از خطوط قرمزی که رهبری تعیین کردند عبور نکنند، تصریح کرد: متأسفانه توافقنامه ژنو به دلیل محتوای غیرحقوقی و مبهم و چند وجهی آن بهانه‌ای برای مطالبات زیاده‌خواهانه غرب از ایران شده است.

وی اضافه کرد: در سالگرد توافقنامه ژنو همه منتظرند که دود سفید از دودکش‌های هتل وین خارج شود، در حالی که به عقیده من اتفاق تازه‌ای نیفتاده چون همه ابهامات روز اول تاکنون باقی مانده است و اساساً توافقی از روز اول صورت نگرفته بود تا امروز گام نهایی برداشته شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین خاطرنشان کرد: وقتی یک ساعت بعد از امضای توافقنامه ژنو، اوباما و کری می‌گویند تحریم‌ها سرجایشان هستند و ایران حق غنی‌سازی ندارد و از آن طرف آقای روحانی و ظریف می‌گفتند که ما حق غنی‌سازی داریم و تحریم‌ها باید در نهایت برداشته شود، یعنی این اختلافات امروز از همان ساعت اول بوده است.

وی ادامه داد: ما هم خوشحالیم و هم ناراحت وقتی آقای ظریف می‌گوید که ما در سوم آذر و سالگرد توافقنامه ژنو جشن می‌گیریم یا جشن توافق یا جشن مقاومت، خوشحالیم که دوستان بالاخره قبول کردند مقاومت یک استراتژی درست بوده و باید از این به بعد هم ادامه داشته باشد و ناراحتیم که تیم مذاکره‌کننده هنوز بعد از یکسال انکار طرف غربی و زیاده‌خواهی آنها، همچنان به غربی‌ها خوشبین هستند و امیدوارند که آنها توافق و تحریم‌ها را لغو می‌کنند.
 
رسایی یادآور شد: امروز سوم آذر و در سالگرد توافقنامه ژنو جشن می‌گیریم که یکبار دیگر خوی استکبار آمریکا و غربی‌ها مشخص شد، جشن می‌گیریم که همه فهمیدند استراتژی مقاومت یک استراتژی سیاسی و باندی نیست بلکه استراتژی قرآنی و برگرفته از سیره 35 ساله امام‌خمینی (ره) و امام خامنه‌ای است که پرورش‌یافتگان مکتب اهل بیت هستند، جشن می‌گیریم که خون احمدی‌روشن‌ها بر خوش‌بینی به آمریکا غلبه پیدا کرد.

وی متذکر شد: توافقنامه ژنو از ابتدا محکوم به شکست بود چون در این توافقنامه نه تنها حقوق ملت ما تأمین نمی‌شود بلکه سبب می‌شود تا حقوق قانونی ما سلب شود بنابراین ما از تیم مذاکره‌کننده به دلیل ایستادگی برای شفاف شدن بندهایی از توافقنامه ژنو که حقوق ما را ضایع می‌کند متشکریم و ای کاش از روز اول به بیانات رهبری توجه می‌کردند و این دقت نظر را به خرج می‌دانند تا یکسال توقع نادرست در افکار عمومی ایجاد نکنند.

در ادامه این مراسم محسن منصوری دبیرکل اسبق جامعه اسلامی با بیان اینکه رهنمودهای امام(ره) را باید به عنوان الگو و چهارچوب و چراغ راه قرار داد، گفت: با دور هم بودن و فضای دوستانه دور همی، نمی‌توان مذاکرات و بحث هسته‌ای را حل و فصل کرد.

وی افزود: مذاکرات بیش از اندازه و دراز کردن دست استیصال به سمت دشمن  بجز از بین بردن استقلال و ایجاد ترک بین دولت و مردم نفعی برای ما نخواهد داشت.

منصوری تاکید کرد: مواضع کشور را نباید در خارج از ایران جستجو کرد، اعتماد به نیروی جوان و بدنه دانشجویی است که راه‌گشای مسائل کشور است.

وی اظهار داشت: ما به اشخاص نقدی نداریم اما به اعمال و رفتار آنها نقدهای جدی داریم، چرا که معتقدیم باید موضع‌های صحیح را بشناسیم و متناسب با آن اگر گروهی از آن دوری کرد آن‌ها را نقد کنیم.

منصوری تصریح کرد: در بحث توافقنامه ژنو بسیار ساده لوحانه است که فکر کنیم بحث بر سر نقطه و کاما و جمله معترضه است.

منصوری اضافه کرد: جمله هر توافقی بهتر از عدم توافق است، جمله ای است که از پایه و اساس بی هویت بوده و افرادی که درجهت حمایت از این استراتژی اقدام به ایجاد کمپین کردند افراد ساده لوحی هستند که به خیالات واهی دل سپرده‌اند.

وی در خاتمه اظهار داشت: صدایی که از تشکل‌های دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی و تشکل‌های انقلابی و دلسوز به گوش مسولان می‌رسد باید جدی گرفته شود چرا که همین فرزندان انقلاب مایه آبادانی و سرافرازی ایران اسلامی در جامعه جهانی خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار