بازدید 3257

آخرین اخبار از کاهش قیمت 206 قلم داروی وارداتی

کد خبر: ۴۵۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲ 25 November 2014
مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در جهت کاهش قیمت206 قلم داروی وارداتی از شش ماهه دوم امسال، گفت: بسته به نیاز کشور، موعد واردات هر کدام از این اقلام دارویی که رسیده، قطعا کاهش قیمت داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی پیرصالحی دراین باره افزود: بسیاری از این 206 قلم دارو با کاهش قیمت‌های اعمال شده، وارد شده‌اند. در مجموع بسته به نیاز کشور هر کدام از این اقلام دارویی که موعد واردات‌شان رسیده، جهت خرید و واردات اقدام شده و قیمت‌هایشان نیز کاهش یافته است. در مجموع کاهش قیمت داروهای وارداتی که از نیمه دوم امسال آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

پیرصالحی در پاسخ به این سوال که این کاهش قیمت در مورد چه داروهایی اعمال می‌شود؟ ادامه داد: این موضوع مربوط به داروهایی است که از لحاظ ریالی بیشترین مصرف را داشته‌اند. در این زمینه سقفی تعیین کرده‌ایم که از سقف مورد نظر به بالا، مشمول واردات موازی می‌شوند. در برنامه داریم قیمت آن دسته از داروهایی هم که کمتر از سال قبل فروش داشتند را در مذاکرات با شرکت‌ها کاهش دهیم.

وی همچنین درباره اقدامات انجام شده در جهت اصلاح قیمت داروهای تولید داخل نیز گفت: با توجه به هزینه‌های تورم که متوجه شرکت‌های داروسازی است و همچنین متناسب با داروهایی که به لحاظ اقتصادی زیان‌ده شده باشند، قیمت‌ها اصلاح می‌شوند.

پیرصالحی همچنین درباره تدابیر اتخاذ شده جهت واردات واکسن پنتاوالان، به ایسنا گفت: طبق اعلام معاونت بهداشت، نیاز کشور به این واکسن برای یکسال، پنج میلیون دوز است که دو میلیون دوز آن را وارد کرده و در سراسر مراکز بهداشتی کشور توزیع شده است. سه میلیون دوز مابقی نیز به تدریج تا پایان سال وارد شده و کل نیاز کشور را پوشش خواهد داد.

وی با بیان این که برنامه‌هایمان برای واردات این واکسن در سال آینده نیز مشخص است، تاکید کرد: این واکسن طی پروسه‌ای دو ساله باید به تولید داخلی برسد؛ به این معنی که واردات آن همزمان با انتقال دانش فنی خواهد بود. به این ترتیب شش ماهه اول تنها واردات آن صورت می‌گیرد، شش ماهه دوم انتقال دانش فرمولاسیون و پس از آن بحث پایداری‌ها، آزمایشات و ... است. در مجموع دانش فنی این واکسن باید طی دو سال به طور کامل به داخل منتقل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل