بازدید 3297

کار تجاری با روسیه سخت است

مشاور معاون اجرایی رییس جمهور با اعلام اینکه کار تجاری با روسیه سخت است گفت: باید تعادل منطقی با توجه به شرایط و شاخص‌‌ها میان حذف و الزام کارت بازرگانی ایجاد شود و حذف کارت بازرگانی رتبه کسب و کار کشور را ارتقاع می‌دهد.
کد خبر: ۴۵۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ 25 November 2014

محسن ارض اقدس در گفت‌و‌گو با تسنیم، در رابطه با خذف کارت بازرگانی، اظهار کرد: برای انجام فعالیت‌های فرامرزی هرچه بتوانیم تسهیلات را افزایش و اسناد و مدارک را کاهش دهیم رتبه کسب‌و‌کار ایران در جهان ارتقاع می‌یابد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات در رابطه با رتبه‌بندی شاخص کسب و کار میزان درخواست اسناد و مدارک از فعالان تجاری است که برای صدور کارت بازرگانی مجموعه‌ای از اسناد و مدارک همچون مدارک مرتبط با تامین اجتماعی،دارایی، دفتر ثبت شرکت‌ها و ... مورد نیاز است که با حذف کارت بازرگانی بسیاری از اسناد و مدارک لازمه تجارت حذف خواهد شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این که برخی مواقع کارخانجات تولیدی برای تامین قطعات و دستگاه‌های خود نیاز به واردات آن هم برای تنها یک بار دارند باید کارت بازرگانی دریافت کنند، بیان کرد: دریافت کارت بازرگانی نیاز به مدارک خاصی دارد که اکثر کارخانجات در کشور نمی‌توانند این مدارک و اسناد را تهیه کنند و عدم دریافت کارت بازرگانی منجر به عدم تامین قطعات و ماشین آلات شده که در پایان تعطیلی کارخانه را به دنبال دارد.

او یادآور شد: اما از سوی دیگر صدور مجوز برای تاجر شدن افراد بدون هویت و شناسنامه اتفاق درستی نیست و به مسائل سال‌های اخیر همچون دریافت ارزهای دولتی و دریافت مجوز مشروط برای برخی کالا‌ها دامن زد که در حال حاضر پرونده‌های زیادی ایجاد شده که واردکننده آن فردی غیرمرتبط و بدون سرمایه کافی بوده است.

مشاور معاون اجرایی رییس جمهور تاکید کرد: باید تعادلی بین حذف و الزام کارت بازرگانی باشد به آن معنی که با توجه به برخی شاخص‌ها همچون نیازهای موردی و تامین قطعات برای کارخانه حذف شود.

کار در روسیه بسیار سخت

بهرامی ارض اقدس در رابطه با تجارت با روسیه گفت: روس‌ها برای ایران فرش قرمز پهن نکرده‌اند و از زمانی که پروتکل منعقد شده بین دو کشور اجرایی شده تجار ایرانی باید با سرعت زیاد به بازاریابی و شناسایی بازار هدف پرداخته و به دنبال رفع مسائل بانک،‌حمل و نقل و بسته بندی بپردازند.

وی در پاسخ به این سوال که بخش خصوصی باید به دنبال رفع مسائل بانکی باشد، بیان کرد: دقیقا بخش خصوصی باید این کارها را انجام دهد و دولت پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد.

او تاکید کرد: در روسیه پشتیبانی‌های سیاسی از تجار ایرانی صورت می‌گیرد و صادرکنندگان کالای ایرانی باید در بازار منطقه حضور داشته باشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که کار در روسیه بسیار سخت است، افزود: مسائل صادراتی با روسیه زمان بر است و نباید انتظار داشت سریعا حجم روابط تجاری ایران با روسیه با وجود کشورهای رقیب قدرتمند افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل