بازدید 2591

حال وخیم کاروانسرای ۳۰۰ ساله گرگان

تنها کاروانسرای تاریخی درون شهری گرگان با بیش از ۳۰۰سال قدمت در بافت تاریخی این شهر که زمانی مرکز داد و ستد بوده، به دلیل بی‌توجهی دستگاه‌های مربوطه در معرض تخریب است.
کد خبر: ۴۵۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷ 25 November 2014
حال وخیم کاروانسرای ۳۰۰ ساله گرگانتنها کاروانسرای تاریخی درون شهری گرگان با بیش از ۳۰۰سال قدمت در بافت تاریخی این شهر که زمانی مرکز داد و ستد بوده، به دلیل بی‌توجهی دستگاه‌های مربوطه در معرض تخریب است. 

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، کاروانسرای میدان عباسعلی به دلیل قرار گرفتن در مجاور بازار کهنه و چند کاروانسرای دیگر در گذشته از اهمیت بالایی برخوردار بوده است؛

بنایی که به گفته کار‌شناسان سابقه تاریخی آن متعلق به دوره صفویه است و در دوره قاجار معماری آن فقط تغییراتی داشته است. 

به دلیل تردد مسافران از منطقه استرآباد و دشت گرگان برای مسافرت به شهرهای شاهکوه، شاهرود، شهرری و قزوین، این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار بود. بسیاری از کشاورزان هنگامی که برای خرید به داخل شهر وارد می‌شدند نیز در این کاروانسرا‌ها ساکن می‌شدند.

صاحب غنی ترین آرشیو اسناد تاریخی شهر گرگان، کاروانسرای میدان عباسعلی را تنها کاروانسرای درون شهری به جا مانده از گذشته دانست و به خبرنگار مهر گفت: این کاروانسرا بنای با اهمیتی است و متاسفانه میراث فرهنگی گلستان هیچ اقدام عملی برای آن انجام نداده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار