بازدید 2147

گزارش العربیه از کاهش تاثیر تحریم‌های غرب علیه ایران و روسیه

العربیه طی گزارشی اعلام کرد توافقات اقتصادی ایران با روسیه اثر تحریم های غرب علیه این دو کشور را تضعیف کرده است.
کد خبر: ۴۵۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹ 25 November 2014

العربیه انگلیسی طی گزارشی اعتراف کرد که توافقات اقتصادی ایران و روسیه در عمل تأثیر تحریم های غرب را بر اقتصاد دو کشور تضعیف کرده است.

بر همین اساس، ایران با انعقاد قراردادهای فروش نفت به روسیه، و یا تبادل نفت با کالا و خدمات، عملا اقتصاد خود را تقویت کرده است.

العربیه گزارش داد ایران قرار دادی را به ارزش ماهانه 1.5 میلیارد دلار با روسیه منعقد کرده است که بر همین اساس ایران حداکثر روزانه 500 هزار بشکه نفت به روسیه صادر کرده و روسیه نیز خدمات فنی مهندسی و همچنین برق به ایران صادر خواهد کرد.

این اقدام که صادرات نفت ایران را تا حدود زیادی افزایش می دهد اقتصاد کشور را با رشد قابل توجهی همراه خواهد کرد. ارزش سالانه این قرار داد بالغ بر 20 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

بنا براین گزارش، روسیه نیز قصد دارد تا نیروگاه های برق جدیدی در ایران راه اندازی کرده و همچنین نیروگاه های فعلی ایران را ارتقا دهد.

یکی دیگر از توافقات صورت گرفته بین ایران و روسیه، توافق دو طرف برای ساخت چندین نیروگاه هسته ای دیگر در ایران است.

به طور کلی ارزش توافقات انرژی صورت گرفته بین ایران و روسیه 8 تا 10 میلیارد دلار برآورد شده است.

مجموع تمام توافقات اقتصادی صورت گرفته بین دو کشور باعث افزایش مبادلات تجاری دو جانبه و در نتیجه افزایش رشد اقتصادی آن ها شده است.

همکاری های دو جانبه روسیه و ایران از زمان سفر رئیس جمهور ایران به چین و شرکت در اجلاس شانگهای افزایش داشته است.

ایران و روسیه از جمله کشورهایی هستند که در حال حاضر از سوی غرب تحت تحریم اقتصادی قرار گرفته اند و افزایش مبادلات تجاری دو طرف باعث کاهش اثر تحریم ها بر اقتصادهایشان شده است.

از سوی دیگر دو طرف توافق کرده اند که مبادلات پولی دو جانبه خود را به ارزهای روبل یا ریال صورت دهند و این بدان معناست که بلوکی در حال شکل گیری است که قصد دارند حتی الامکان دلار را از مبادلات خود حذف کنند.

حذف دلار در حال حاضر با استقبال کشورهایی مانند چین مواجه شده است و روسیه نیز قراردادهای گازی خود با بیش از 10 کشور را تغییر داده و دلار را از آنها حذف کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی