بازدید 1616

کدام اوپکی‌ها باید تولیدات خود را کاهش دهند؟

عربستان، کویت و امارات سه کشوری هستند که با تخلف از سهمیه تعیین شده اوپک باید برای افزایش قیمت نفت، تولید خود را کاهش دهند.
کد خبر: ۴۵۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲ 25 November 2014

به گزارش تسنیم، عربستان، کویت و امارات متحده عربی کشورهایی هستند که با خروج نفت هر کدام از کشورهای عضو اوپک به دلایلی چون تحریم، جنگ‌های داخلی و ... ، تولید خود را افزایش داده‌اند. این سه کشور که هم اکنون بیش از سهمیه مصوب خود در اوپک تولید می‌کنند، با بازگشت نفت اعضای اوپک به بازار حاضر به خارج کردن نفت خود از بازار نیستند؛ چرا که معتقدند، کاهش تولید نفت موجب از دست رفتن سهم آنها از بازار می‌شود.

در حال حاضر تقاضا برای نفت خام اوپک حدود 29.5 میلیون بشکه در روز است اما این سازمان روزانه با یک میلیون بشکه بیش از نیاز بازار، حدود 30.5 میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند.

سهمیه تعیین شده اوپک برای عربستان حدود هفت میلیون بشکه در روز است اما این کشور هم اکنون نزدیک به 10 میلیون بشکه در روز تولید می‌کند.کویت نیز با سهمیه تولید دو میلیون و 850 هزار بشکه نفت خام در روز است، اکنون حدود 250 هزار بشکه بیشتر از سهمیه خود تولید می‌کند. سهمیه تولید امارات هم روزانه حدود دو میلیون و 200 هزار بشکه است اما این شیخ‌نشین هم روزانه حدود 500 هزار بشکه بیش از رقم تعیین شده تولید می‌کند.

در حال حاضر علی‌رغم این که سهمیه تولید روزانه ایران حدود سه میلیون و 750 هزار بشکه است اما به دلیل تحریم‌های اعمال شده، تولید کشور به حدود دو میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش یافته است. علاوه بر ایران کشورهای مانند لیبی، نیجریه، آنگولا نیز کمتر از سهمیه خود تولید می‌کنند. پیش بینی می‌شود که با برگشت نفت خام این کشورها به بازار نفت حجم مازاد نفت در سال 2015 به دو تا سه میلیون بشکه افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل