بازدید 7119

جولان سیل و رانش زمین در ٤ استان

به دلیل تداوم بارندگی‌های شبانه‌روزی در شهر رامسر در استان مازندران، گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و بهبهان در استان خوزستان، سیلاب خیابان‌ها و خانه‌های مردم را احاطه کرد.
کد خبر: ۴۵۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷ 25 November 2014
٥٠٠  امدادگر هلال‌احمر در قالب ٩٠ تیم عملیاتی به‌کمک سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان ٤ استان رفتند. این درحالی است که رانش زمین در شهرستان شفت و جمشیدآباد رشت راه‌های ارتباطی را مسدود کرده بود. یک زن کارمند در سیل رامسر و یک مرد روستایی در باران‌های پاییزی در آستارا جان باختند.

به گزارش شهروند، باران‌های سیل‌آسای آذرماه ٣ استان را در شمال و جنوب کشور محاصره کرد.  بارانی که از اول هفته شروع به باریدن کرد، ١٣٠ نفر را در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران مصدوم کرد.

ناصر چرخ‌ساز معاون امداد و نجات استان تهران در رابطه با باران سیل‌آسای پاییزی که شهرهایی از ٣ استان کشور را درگیر کرده است، گفت: «به دلیل تداوم بارندگی‌های شبانه‌روزی در شهر رامسر در استان مازندران، گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و بهبهان در استان خوزستان، سیلاب خیابان‌ها و خانه‌های مردم را احاطه کرد. با اعلام خبر بارش‌های سیل‌آسا به پایگاه‌های هلال‌احمر این ٣ استان بلافاصله تیم‌های عملیاتی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند. بررسی‌ها در رامسر نشان می‌داد ١٦٠ خانه دچار آبگرفتگی شده‌اند. امدادگران با استفاده از لجن‌کش این خانه‌ها را از آبگرفتگی تخلیه کردند. در شهرستان گچساران و بهبهان هم به ترتیب ٥ و ٣ خانه از آبگرفتگی تخلیه شد.» به گفته ناصر چرخ‌ساز، ٩٠ تیم عملیاتی شامل  ٥٠٠ امدادگر، عملیات امدادرسانی به این مناطق را انجام دادند. با این حال در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان پایان عملیات امدادی اعلام شد، اما امدادرسانی در رامسر مازندران همچنان ادامه دارد.

مرگ یک زن و یک مرد  روستایی

یک زن کارمند به علت جاری شدن سیل در خیابان‌های شهر رامسر با مرگی تلخ جان سپرد. بارش شدید باران در رامسر که از عصر روز یکشنبه آغاز شد پس از ساعاتی به ۱۶۰ میلیمتر رسید.  راه‌های روستایی و معابر شهری به دلیل حجم باران و سطح وسیع تجمع آب بارندگی‌ها، با مشکل مواجه شده بودند. همین آبگرفتگی خیابان‌ها کافی بود تا وقتی زن ٣٤ساله کارمند اداره دارایی چابکسر برای رفتن به محل کارش از خانه خارج شد با جریان آب به کانال حاشیه خیابان بیفتد و در دم به کام مرگ فرو برود. با اعلام این خبر بلافاصله امدادگران هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند. تحقیقات نشان می‌داد ٣ زن و مرد دیگر که از همراهان این خانم بوده‌اند نیز بر اثر هجوم آب مصدوم شده بودند.  با تلاش امدادگران جسد این زن پس از چند ساعت جست‌وجو از میان گل و لای کانال آب کشف شد. مصدومان این حادثه نیز به بیمارستان منتقل شدند. این درحالی‌است که یک مرد روستایی در آستارا هم به‌خاطر باران‌های سیل‌آسا جان باخت.  

رانش زمین در گیلان

به‌دنبال وقوع سیل در مناطق مختلف کشور، استان گیلان نیز از حوادث طبیعی در امان نماند. رانش زمین در شهرستان شفت و جمشیدآباد رشت راه‌های ارتباطی را مسدود کرد. روز دوشنبه رانش کوه در شفت و در منطقه جمشیدآباد در استان گیلان عملیات سختی را پیش روی امدادگران و ماموران راهداری این استان قرار داد. باران‌های سیل‌آسا در برخی از شهرهای گیلان که از ساعت ١٣ ظهر روز یکشنبه آغاز شده بود رانش کوه، در راه ارتباطی لپوندان شفت را در پی داشت.  بر اثر رانش کوه، ساعاتی برق در این منطقه قطع شد. تا این‌که امدادگران هلال‌احمر و نیروهای راهداری برای بازگشایی جاده‌های مسدودشده به محل وقوع رانش کوه و زمین اعزام شدند. حجم رانش کوه حدود شش‌هزار متر مکعب ارزیابی شده اما هیچ‌گونه خسارات جانی و مالی درپی نداشت.  شهرستان شفت در ٢٥کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار