بازدید 2453

هشدار سازمان ملل درباره افزایش کودک‌ربایی

درحال حاضر یک سوم از قربانیان این آدم ربایی ها که برای استثمار و بردگی ربوده می شوند، کودکان هستند.
کد خبر: ۴۵۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹ 25 November 2014
دفتر جرایم سازمان ملل با اشاره به افزایش آدم ربایی در جهان در سال های اخیر اعلام کرد، درحال حاضر یک سوم از قربانیان این آدم ربایی ها که برای استثمار و بردگی ربوده می شوند، کودکان هستند.

به گزارش ایرنا، یوری فدوتوف مدیر اجرایی دفتر جرایم سازمان ملل متحد در گزارش روز دوشنبه خود در مورد مسئله آدم ربایی در جهان اعلام کرد: متاسفانه در جهان امروز جایی نیست که کودکان، زنان و مردان آن از آدم ربایی و گمارده شدن به کارهای اجباری مصون باشند.

وی با اشاره به اینکه گزارش اخیر این نهاد در باره آمار آدم ربایی ها بر اساس داده های رسمی موجود تنظیم شده است، تصریح کرد، رقم واقعی آدم ربایی در سال های اخیر به مراتب بیش از آمار منتشر شده است.

مدیر اجرایی دفتر جرائم سازمان ملل در این گزارش با بیان این که زنان و دختران خردسال بیشترین قربانیان آدم ربایی های اخیر بوده اند، یادآور شد که دو سوم از کودکان قربانی این آدم ربایی ها را دختران خردسال تشکیل می دهند.

فدوتوف به این نکته نیز اشاره کرد که شمار زنان و دخترانی که امسال قربانی آدم ربایی شده اند، به بیش از 70 درصد از مجموع افراد ربوده شده رسیده است.

به گفته وی، بیشترین رقم آدم ربایی ها در قاره آفریقا و منطقه خاورمیانه اتفاق می افتد و 62 درصد از قربانیان آدم ربایی در این مناطق، کودکانی هستند که از آن ها برای گماردن به کارهای اجباری در کارخانجات نساجی، عملیات ساختمانی و سایر کارخانجات استفاده می شود.

فدوتوف دراین گزارش گفت: افراد ربوده شده از 152 کشور، برای استفاده در کارهای اجباری و یا سوء استفاده های جنسی به 124 کشور مختلف جهان انتقال داده می شوند.

وی از کشور های جهان خواست تا با برگزاری گردهم آیی در سازمان ملل متحد به تنظیم پروتکل هایی برای مقابله با جرائم بین المللی اقدام کرده و در اجرای کامل آن برای کاهش اینگونه جنایت ها بکوشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل