بازدید 2962
رئيس مؤسسه پژوهشي حكمت وفلسفه

کرسی‌های آزاداندیشی نباید سیاسی شوند

رئيس مؤسسه پژوهشي حكمت وفلسفه ايران گفت: يكي از مهم ترين راه هاي رسيدن به تولید، رشد و پیشرفت علمی در کشور که منجر به رشد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خواهد شد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است.
کد خبر: ۴۵۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹ 24 November 2014
رئيس مؤسسه پژوهشي حكمت وفلسفه ايران گفت: يكي از مهم ترين راه هاي رسيدن به تولید، رشد و پیشرفت علمی در کشور که منجر به رشد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خواهد شد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است.

حجت الاسلام و المسلمين عبدالحسين خسروپناه در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: ضرورت برگزاري کرسی‌های آزاداندیشی نیاز به برهان و استدلال ندارد چون اين كرسي ها  موجب بالندگی و رشد علمي كشور خواهد ‌شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه کرسی‌های آزاداندیشی نباید جنبه‌های سیاسی پیدا کند، تأكيد كرد: اگر كرسي هاي آزاد انديشي با رويكرد علمي برگزار نشود، اين مسئله مي تواند بسيار خطرناك باشد و حتي مانع رشد علم ‌شود در حالي كه کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و مناظره و نظریه‌پردازی این ها آیین‌نامه‌های مصوبي دارند كه باید در این کرسی‌ها منطق و اخلاق رعایت شود واشخاص نبايد دنبال بحث‌های احساساتی و جنجالی باشند.

وي افزود: تاكنون مؤسسه پژوهشي حكمت وفلسفه ايران بیش از 20 نوع از کرسی‌های آزاداندیشی و نقد و مناظره را برگزار كرده كه اگر بودجه برگزاری این کرسی از شورای عالی انقلاب فرهنگی تأمين شود مي توانيم تا پایان سال بیش از 60 کرسی آزاد اندیشی برگزار کنیم.

استاد حوزه ودانشگاه تأكيد كرد: کمیته‌ها بايد برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها فعال شوند.

وي با اشاره به اعضاي اين كميته، گفت: ریاست دانشگاه، معاونت‌های فرهنگی- پژوهشی و نمایندگی نهاد رهبری در دانشگا‌ه‌ها اعضاي این کمیته هستند كه مي توانند نقش مؤثری در برگزاری کرسی‌هاِی آزاداندیشی داشته باشند و همچنين مي توانند از طریق انجمن و گروهی‌ها علمی، كميته دستگاهي را سامان دهي كنند.

استاد حوزه ودانشگاه خاطر نشان كرد: برای فعال شدن این کمیته‌ها رؤسای دانشگاه‌ها باید این مسئله را جدی بگیرند تا اين موضوع به یک فعلیت برسد. همچنین کرسی‌های آزاداندیشی علاوه بر دانشگاه‌ها در حوزه‌های علمیه هم برگزار می‌شود با اين تفاوت كه بیشتر مباحث در کرسی‌هاي آزاد انديشي حوزه‌های علمیه در خصوص علوم اسلامی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها