بازدید 8016

دخالت آمریکا در پروژه ساخت جزیره توسط چین

چین امروز (دوشنبه) به اظهارات غیرمسوولانه آمریکا که از پکن خواسته بود تا پروژه احیای زمینی در یکی از جزایر دریای مورد مناقشه چین جنوبی را متوقف کند، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۵۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳ 24 November 2014
چین امروز (دوشنبه) به اظهارات غیرمسوولانه آمریکا که از پکن خواسته بود تا پروژه احیای زمینی در یکی از جزایر دریای مورد مناقشه چین جنوبی را متوقف کند، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین مدعی است که تقریباً مالکیت کل دریای چین جنوبی را که از نظر مواد معدنی و ذخایر نفت و گاز غنی است، در اختیار دارد. برونئی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و تایوان نیز مدعی مالکیت بر این دریا هستند.

اظهارات وزارت امور خارجه چین حاکی از آن است که پکن به شدت درخواست‌های هر کشوری را مبنی بر متوقف کردن فعالیت‌هایی که باعث افزایش تنش‌ها می‌شود، رد می‌کند.

چین مجدداً گفت: پکن نسبت به مجمع الجزایر «اسپراتلی» مالکیت قطعی و مسلم دارد؛ جزایری که فیلیپین نیز ادعای مالکیت آن را دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه‌ای گفت: فکر می‌کنم افرادی که در دنیای خارج قرار دارند هیچ حقی برای بیان اظهارات غیرمسوولانه نسبت به فعالیت‌های چین ندارند.

وی افزود: فعالیت‌های ساخت‌وسازی که توسط چین در این جزایر صورت می‌گیرند در وهله اول برای بهبود شرایط زندگی افرادی است که در آنجا زندگی می‌کنند و سپس برای انجام بهتر مسوولیت‌ها و الزامات بین‌المللی ما در زمینه جست‌وجو و نجات و خدمات عمومی است.

تصاویر ماهواره‌ای نشان دادند که چین در حال ساخت جزیره‌ای روی صخره‌ای در جزایر «اسپارتلی» است و آنقدر بزرگ است که می‌تواند نخستین باند فرودگاه ساحلی چین را در دریای چین جنوبی در خود جای دهد.

روزنامه رسمی حزب کمونیست چین نوشت: ویتنام و فیلیپین باید به جزیره‌سازی‌های چین در دریای چین جنوبی عادت کنند. امیدواریم آمریکا نیز بتواند به حضور مداوم‌تر چین در این دریاها عادت کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر