بازدید 1909

سابقه مدیریتی فرهادی نقطه قوت اوست

کد خبر: ۴۵۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵ 24 November 2014
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم را به لحاظ مدیریتی مناسب این پست دانست.

به گزارش ایسنا؛علیرضا سلیمی در خصوص گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: امیدواریم گزینه معرفی شده از سوی دولت این بار مورد تأیید مجلس باشد هرچند، تاکنون نظرات و فضای مجلس نسبت به فرهادی مثبت است.
وی با اشاره به سابقه مدیریتی مطلوب فرهادی گفت: نظر نمایندگان نسبت به فرهادی مثبت است.

سلیمی تصریح کرد: تقاضای مجلس از وزیر علوم این است که فضای دانشگاه به معنای واقعی دانشگاهی باشد و عقب‌ماندگی که در تولید علم ایجاد شده است را با برنامه‌ریزی جامع به سرعت جبران کند. متأسفانه در سال گذشته تعداد مقالات علمی کشور از 41 هزار مقاله به 39 هزار مقاله رسید و لازم است که سریعاً این عقب‌ماندگی اصلاح شود.

وی با اشاره به افت رتبه علمی ایران از 15 به 17 خواستار جبران این عقب‌گردها شد و گفت: دانشگاه با سیاسی شدن از مسئولیت‌های ذاتی خود فاصله گرفت و این امر باعث شد که فضای علمی دانشگاه مغفول واقع شود که خواسته مجلس از وزیر آینده وزارت علوم رفع این چالش و افت‌هاست.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بحث اعضای هیئت علمی و تکریم آنها نگاه درست به دانشگاه، کیفی‌سازی و توانمندسازی و استقلال دانشگاه باید در اولویت قرار گیرد و وزیر نیز برای رسیدن به این نیازها باید ایده‌های مناسبی داشته باشد.

سلیمی اضافه کرد: تنها یکی دو مورد نامه منصوب به فرهادی وجود دارد که لازم است نسبت به آنها در مجلس پاسخ دهد و شفاف‌سازی صورت گیرد، در غیر این صورت وی گزینه مناسبی برای وزارت علوم به شمار می‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل