بازدید 2062

آپارتاید در آمریکا پشت ادعاهای پوشالی پنهان است

کد خبر: ۴۵۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵ 24 November 2014
نقوی حسینی ضمن اشاره به رفتارخشونت آمیز پلیس آمریکا با مردم این کشور گفت: در ایالات متحده حقوق اولیه شهروندی نقض می شود اما آنها برای منافع خود با اتهامات جعلی علیه ایران جو سازی می کنند.

در غالب کشورهای جهان، تروریسم ، مافیا و باندهای تبهکاری به عنوان اصلی ترین تهدید برعلیه امنیت ملت ها محسوب می شوند اما در ایالات متحده پلیس آمریکا به عنوان جدی ترین رقیب تروریست ها برای قتل مردم بی دفاع تبدیل شده است.

حدود 3ماه پیشتر «مایکل براون» توسط نیروهای پلیس کشته شدن و شعله های خشم مردم شهرفرگوسن ایالت میسوری را در برگرفت. آنها بی صبرانه چشم انتظار صدور حکم دادقاتل این نوجوان هستند.آنها می خواهند بدانند آیا دادگاه در نهایت افسر سفیدپوست عامل قتل نوجوان سیاهپوست را گناهکار معرفی خواهد کرد یا خیر. داگلاس یکی از ساکنان شهر فرگوسن گفت: «افسران پلیس بدون هیچ توجیهی شهروندان را هدف قرار می دهند و به قتل می رسانند. آنها مایکل براون نوجوان سیاهپوست را نه بار هدف قرار دادند و به قتل رساندند.»

سیدحسین نقوی حسینی ، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاربین الملل خبرگزاری خانه ملت گفت: « آمار رسمی از کشته شدن مردم آمریکا به دست نیروهای پلیس و صدها نهاد امنیتی ایالات متحده منتشر نمی شود اما این سانسور خبری تاکنون نتوانسته احساس بی اعتمادی مردم این کشور و آتش زیرخاکستر نفرت آنها را کنترل کند.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: « ما شاهد عدم رعایت حقوق شهروندی مردم آمریکا و اعمال آپارتاید با رفتارزننده حکومت ایالات متحده بر علیه مردم این کشورهستیم. البته این موضوع پشت ادعای پوشالی آنها پنهان مخفی شده است.»

گفتنی است،در آستانه صدور حکم دادگاه درباره «دارن ویلسون»، افسر پلیس متهم به قتل مایکل براون، هم مخالفان و هم نیروهای پلیس در شهر فرگوسون برای برگزاری تظاهرات گسترده تر آماده شده اند و در صورتی که دادگاه متهم این قتل را گناهکار معرفی نکند، وضع شهر فرگوسون بار دیگر بشدت بحرانی خواهد شد.در میان این بلبشو روز گذشته ن‍ژادپرست های کوکلوس کلان که سابقه طولانی در قتل رنگین پوست های آمریکایی دارند،در خیابان های این شهر رژه رفتند.

نقوی حسینی بابرجسته دانستن اعتراضات درحال شکل گیری جامعه مدنی آمریکا گفت: « نهادهای امنیتی آمریکا در سانسور خشونت های اخیرپلیس آمریکا شکست خوردند و این موضوع در اعتراضات شهرفرگوسن ظهور پیدا کرد البته پیش از این جنبش وال استریت نمود یافته بود.»

خشونت بی مرز حکومتی

البته این همه ماجرا نیست؛ظهرروز جمعه،آکی‌گرلی 28 ساله به همراه همسرش ملیسا باتلر در طبقه هفتم منزلشان در بروکلین وارد راه پله شدند و دو افسر پلیس به نام‌های پیتر لیانگ و شان‌لاندا از طبقه هشتم گشت‌زنی خود را به سمت طبقه‌های اول شروع کرده بودند.ملیسا باتلر می‌گوید:« آنها خودشان را معرفی نکردند و به او شلیک کردند. به محض اینکه آکی گرلی وارد شد، پلیس سر رسید و آنها بدون معرفی خودشان شلیک کردند. این افسر پلیس نه به ما کمک کرد و نه به آمبولانس زنگ زد.»

در میان التهاب به وجود آمده،پلیس آمریکا نهایت خشونت خود را نشان دادند. پلیس در یک پارک بازی در شهر کلیولند آمریکا یک پسربچه ۱۲ ساله را به جرم همراه داشتن اسلحه اسباب بازی به قتل رساندند.بنا به گفته خود پلیس، پسربچه ماموران را تهدید لفظی نکرده و سلاح اسباب بازی را به طرف آنها نشانه نرفته بود.پلیس کلیولند در سال های اخیر زیر ذره بین بوده است از جمله به خاطر تعقیب و گریزی در سال ۲۰۱۲ که در آن ماموران ۱۳۷ گلوله شلیک کردند و باعث مرگ دو نفر شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تحلیل وضعیت به وجود آمده گفت: «شعارادعایی حقوق بشر و جامعه مدنی آمریکا شعاری است که از روی کاغذ و ‍ژست های نمایشی سیاستمداران آمریکایی فراتر نمی رود. اعمال محدودیت های اقتصادی بر جامعه مهاجران و رنگین پوست های آمریکا که با خشونت های نژادپرستانه پلیس آمریکا همراه شده است موجب اوج گیری اعتراضات در آمریکا خواهد شد.»

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: « آمریکایی ها با ادعای حقوق بشر و دموکراسی تاکنون به ده ها کشور جهان لشگر کشی کرده اند اما از درون به شدت دچار مشکل هستند . این موضوع نشان می دهد،آنها با ادعای دموکراسی در جهان کاسبی می کنند و در اتهاماتی که علیه ایران اسلامی مطرح می کنند همگی جعلی و ساختگی هستند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی