بازدید 2284

کشت ارگانیک و ایجادسردخانه راهکار تنظیم بازار

کد خبر: ۴۵۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲ 24 November 2014
عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس، گفت: با توجه به اینکه در فصل سرد سال هستیم بخشی از افزایش قیمت گوجه طبیعی بوده اما بخش اعظم این گرانی ها به نبود نظارت­های لازم و همچنین کوتاهی جهاد کشاورزی برای ایجاد سردخانه های مجهز و ذخیره سازی محصولات کشاورزی بر می گردد.

حبیب برومند داشقاپو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با یادآوری گرانی های اخیر به خصوص افزایش بسیار زیاد قیمت گوجه فرنگی، گفت: با توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار داریم و محصول جنوب کشور هنوز به بازار ارسال نشده ، افزایش قیمت گوجه تا حدودی طبیعی است.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مردم گوجه مصرف نکنند مشکلی بوجود نمی آید، افزود: خوشبختانه دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و مردم می توانند برای مدتی از رب گوجه فرنگی استفاده کنند چرا که کمبود گوجه مثل گندم که ماده اولیه قوت غالب مردم را تشکیل می دهد حساس و نگران کننده نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با انتقاد از نبود برنامه ریزی لازم از سوی دولت برای نگهداری و ذخیره سازی گوجه هایی که از قبل برداشت شده است، تصریح کرد: دولت می توانست با نگهداری محصولات کشاورزی از جمله گوجه  در سردخانه های مجهز در مواقع کمبود هم نیاز بازار را تامین کند اما  متاسفانه تدبیری در این خصوص صورت نگرفته و امروز با این مشکلات روبرو شده ایم.

برومند تاکید کرد: افزایش بیش از اندازه قیمت گوجه تا بیش از 10 هزارتومان هم قابل قبول نبوده و ریشه آن به نبود نظارتهای لازم بر می گردد.

مردم به بازار هجوم نبرند گوجه ارزان می شود/ دلیلی برای نگرانی نیست

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با تاکید بر ضرورت ایجاد انبار و سردخانه های مناسب برای ذخیره سازی محصولات کشاورزی به منظور تامین نیاز در فصل سرما، افزود: تاکنون وزارت جهاد کشاورزی و سایر ارگانهای مربوطه نتوانستند این کار را بکنند و چون دستگاه های نظارت کننده هم در انجام وظیفه خود کوتاهی می کنند  روند صعودی افزایش قیمت و بی ثباتی در بازار صورت می گیرد.

وی به مردم توصیه کرد از هجوم به بازار برای تهیه گوجه خودداری کنند و ادامه داد: اگر مردم  مراعات کنند و به بازار هجوم نبرند فروشندگان هم وقتی ببینند برای گوجه 11 هزارتومانی مشتری نیست،  قیمت ها را اصلاح و منطقی می کنند چرا که  گوجه محصولی است که در مدت زمان کوتاه فاسد می شود و ناچار به فروش آن با قیمت مناسب می شوند و تعادل به بازار بازمی گردد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد:  کشت محصولات ارگانیک بهترین راهکار برای تامین نیاز بازار به محصولات کشاورزی در فصل سرماست  چرا که محصولاتی که به شیوه ارگانیک تولید می شوند هم سالمترهستند و هم نگهداری آنها راحت تر است و مدت زمان بیشتری سالم می مانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل