بازدید 1954

بودجه عمرانی امسال محقق نشد

کد خبر: ۴۵۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱ 24 November 2014
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شرایط سخت اقتصادی باعث شده تا در سال جاری دولت با کسری بودجه زیادی مواجه شود، گفت: علاوه بر مشکل تحریم، کاهش قیمت نفت فشار مضاعفی را بر اقتصاد کشور تحمیل کرده که این مساله دولت را وادار به تخصیص بودجه در بخش های ضروری تر کرده است.

حمیدرضا پشنگ در گفت و گو با خانه ملت، گفت : در حال حاضر دولت یازدهم با دو مشکل عمده تحریم و تورم دست به گریبان است که این مسئله به تحقق نیافتن بودجه های عمرانی نیز منجر شده است.

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت در سال جاری  تمامی محاسبات دولت را برهم زد، افزود: زمانی که بودجه سال 93 بسته شد دولت متوسط قیمت هر بشکه نفت را حدود 100 دلار پیش بینی کرده بود. اما درسال 93 شاهد بودیم که این پیش بینی عملا اشتباه از آب درآمد، چراکه قیمت نفت به پایین تر از بشکه ای100 دلار سقوط کرد.

وی ادامه داد: نزول قیمت نفت تمام پیش بینی ها را با مشکل مواجه کرد و باعث شد کسری بودجه زیادی دامن گیر دولت شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: شرایط سخت اقتصادی باعث شده تا در سال جاری دولت با کسری بودجه زیادی مواجه شود، گفت: علاوه بر مشکل تحریم، کاهش قیمت نفت فشار مضاعفی را بر اقتصاد کشور تحمیل کرده که این مساله دولت را وادار به تخصیص بودجه در بخش های ضروری تر کرده است.

پشنگ با بیان اینکه تاکنون فقط بخش ناچیزی از بودجه عمرانی سال 93 محقق شده است، گفت:  شرایط سختی که در سال جاری به لحاظ کسری بودجه گریبان گیر دولت بوده، باعث شد در تخصیص اعتبارات اولویت بندی صورت گیرد و دولت پرداخت هزینه های جاری را در دستور کار قرار دهد.    

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصادهای وابسته به نفت همواره با مشکلاتی از این دست مواجه هستند، افزود: به هرحال تا زمانی که اقتصاد کشور به درآمدهای حاصل از نفت وابسته باشد این مشکلات وجود دارد. البته دولت تمام تلاش خود را برای بهبود امور داشته اما  تاکنون بخش عظیمی از بودجه عمرانی کشور در سال 93 محقق نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی