بازدید 2199
دکتر لاریجانی در دیدار انجمن دوستی کویت و ایران؛

گروه‌های تکفیری در صدد ایجاد تفرقه میان کشورها هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با ۱+۵ گفت: جمهوری اسلامی ایران در این راستا همواره از گفت‌وگو‌ها استقبال کرده و با نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مسئول همکاری شفاف و سازنده‌ای داشته است.
کد خبر: ۴۵۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵ 24 November 2014
من بی‌سواد، رئیس سازمان اوقاف را به مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم!رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با ۱+۵ گفت: جمهوری اسلامی ایران در این راستا همواره از گفت‌وگو‌ها استقبال کرده و با نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مسئول همکاری شفاف و سازنده‌ای داشته است.

به گزارش «تابناک»، عبدالرحمن العوضی، رئیس انجمن دوستی کویت و ایران و هیأت همراه عصر امروز (دوشنبه، سوم آذرماه) با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب روابط دو کشور گفت: حسن همجواری و ارزش‌های فرهنگی و تاریخی مشترک میان ایران و کویت، عامل مهمی برای توسعه روابط دو کشور در عرصه‌های گوناگون است.

وی افزود: انجمن‌های دوستی و گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور، ظرفیت‌های عظیمی در راستای ارتقای روابط دوستانه ایران و کویت هستند که باید از آن‌ها در جهت منافع دو ملت استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به خطر گروه‌های افراطی و تکفیری برای امنیت منطقه گفت: ‌گروه‌های تکفیری که توسط قدرت‌های جهانی ایجاد و حمایت شدند، اکنون درصدد ایجاد تفرقه و القای فرقه‌گرایی در میان کشورهای مختلف هستند که باید با هشیاری و تقویت وحدت میان همه مسلمین، ‌در مقابل آن‌ها ایستاد.

دکتر لاریجانی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با ۱+ ۵ گفت: ‌‌جمهوری اسلامی ایران در این راستا، همواره از گفت‌وگو‌ها استقبال کرده و با نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مسئول همکاری شفاف و سازنده‌ای داشته است.

وی گفت: در صورت پرهیز طرف‌های مقابل از زیاده‌خواهی و سیاسی کاری و احترام به حقوق هسته‌ای شناخته شده جمهوری اسلامی ایران توافق هسته‌ای دور از دسترس نخواهد بود.

عبدالرحمن العوضی، رئیس انجمن دوستی کویت و ایران در این دیدار گفت: ‌‌انجمن دوستی کویت و ایران درصدد تقویت دوستی و افزایش روابط دو کشور در حوزه‌های ‌سیاسی، ‌تجاری و اقتصادی و فرهنگی است و در این راستا از ترتیباتی که تسهیل کننده روابط دو کشور باشد، استقبال خواهد کرد.

رئیس انجمن دوستی و پارلمانی کویت و ایران در ادامه با اشاره به لزوم تقویت مناسبات دوستانه بین دو کشور مسلمان و همسایه کویت و جمهوری اسلامی ایران گفت: از تمام ظرفیت‌های ممکن برای تعمیق روابط فیمابین باید استفاده کرد.

در ادامه این دیدار سایر اعضای انجمن دوستی کویت و ایران نیز به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص لزوم تقویت ارتباطات دوستانه و چشم انداز همکاری‌های دو کشور در آینده پیش رو پرداختند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر