بازدید 1849
دبیر فدراسیون دوومیدانی:

استفاده از سپهرزاد و ربانی بهترین تصمیم بود

دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت: به خدمت گرفتن نیروهای جوانی مانند سپهرزاد و ربانی بهترین اتفاقی بود که در فدراسیون رخ داد.
کد خبر: ۴۵۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹ 24 November 2014
دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت: به خدمت گرفتن نیروهای جوانی مانند سپهرزاد و ربانی بهترین اتفاقی بود که در فدراسیون رخ داد.

به گزارش ایسنا، حسین رشیدیان درباره انتخاب هادی سپهرزاد و محمد محسن ربانی به عنوان مدیران فنی تیم ملی دوومیدانی تصریح کرد: ما در بخش مربیان ایرانی که بتوانند در تیم ملی بچه ها را حمایت کنند نیازهایی داریم و از نظر من بهتر است این نیازها توسط ملی‌پوشان سابق برطرف شود؛ ملی پوشانی که تجربه قهرمانی دارند و مدت ها در تیم ملی حضور داشتند. خوشحالیم که مقدمات حضور چنین جوانانی در تیم های ملی فراهم شده است.

رشیدیان ادامه داد: گستردگی رشته های مختلف دوومیدانی به حدی است که ما تصمیم گرفتیم به جای انتظار برای حضور یک مربی خوب برای تیم های ملی، مربیان مورد احتیاج را خودمان پرورش بدهیم یعنی از همان جوانی مربیان را برای آینده آماده کنیم. در واقع با به کارگیری این مربیان ما یک گام جلوتر هستیم و پرورش چنین مربیان با این سن وسال برای ما آسان تر است. این دو نفر سال‌ها عضو تیم های ملی بودند و در جلسلت متعددی هم اظهار کردند که حاضرند با فدراسیون همکاری داشته باشند. حضور این دونفر قطعا در آینده به نغع دوومیدانی ایران خواهد بود.

دبیر فدراسیون دوومیدانی درباره سطح فنی این مربیان گفت: این دوومیدانی کاران استعداد و ظرفیت بالایی دارند و من مطمئن هستم این انگیزه و استعداد در مربی‌گری هم بروز می‌کند. از این بابت نگرانی نداریم چراکه ربانی و سپهرزاد نیروهای متخصص هستند و اگر تخصص آن ها در راستای برنامه و تدابیر فدراسیون باشد قطعا نتیجه خواهد داشت و راه های موفقیت بیشتری برای ما هموار می‌شود.

او با تاکید براینکه یکی از علل انتخاب این افراد، سن پایین آن ها بوده است، اظهار کرد : من فکر می‌کنم به خدمت گرفتن نیروهای جوان بهترین اتفاقی بود که در این مورد رخ داده است. اینکه نیروهای جوان و با سن و سال پایین را بپذیریم و اجازه کار به آن‌ها بدهیم خیلی خوب است.

رشیدیان ادامه داد: متاسفانه ما همیشه از نیروهایمان در سنین بالا استفاده می‌کنیم در حالی که باید از تمام پتانسیل های موجود استفاده کنیم و فرصت ها را غنیمت بشماریم چرا که هر لحظه امکان دارد آن‌ها را از دست بدهیم. به نظر من فدراسیون بهترین کار ممکن را انجام داده است. هرچند که نیاز است تا ربانی و سپهرزاد دوره های خاص مربی‌گری را ببینند و فدراسیون آموزش‌های لازم را به آن‌ها بدهد تا در آینده مربیان با تجربه و کارآمدی داشته باشیم.

دبیر فدراسیون دوومیدانی همچنین گفت: این افراد جوان هستند اما تجاربی که در حوزه ورزش قهرمانی دارند باعث شده آن‌ها بر مربیان دیگر برتری داشته باشند. ربانی و همچنین سپهرزاد مسابقات رسمی متعددی را پشت سرگذاشته اند و همین رقابت‌ها کلی تجربه را نصیب آن‌ها کرده است بنابراین این شرایط نه تنها مانع موفقیت آن‌ها درتیم ملی نیست بلکه یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید.

او درباره ادامه ورزش قهرمانی این مربیان تصریح کرد: قطعا این افراد به ورزش خود ادامه می‌دهند اما شاید زمان برای انجام ورزش قهرمانی وجود نداشته باشد. هرچند این یک تصمیم شخصی است اما اگر قرار باشد به مربی‌گری آن‌ها لطمه وارد شود ورزش قهرمانی را کنار می‌گذارند.

رشیدیان با تاکید بر اینکه ربانی و سپهرزاد اختیاراتی فراتر از یک مربی دارند، تصریح کرد: این دو در ماده پرش و پرتاب به عنوان مربیان فنی انتخاب شده اند و در کمیته های تخصصی جداگانه ای که این مواد وجود دارد فعالیت می‌کنند. این دو مربی با ورزشکاران و مربیان رشته های خود ارتباط مستقیم دارند و از نظر ما اختیارات آن‌ها فراتر از حد مربی گری است. همچنین آنها می‌توانند شاگرد تخصصی خود را داشته باشند.

او درباره اینکه آیا افراد متخصص تری بودند که بتوانند تیم ملی را هدایت کنند گفت: ممکن است افراد زیادی باشند که تمایل به همکاری با فدراسیون را داشته باشند اما ما سلایق و تخصص آن‌ها را درنظر می‌گیریم. باید بدانیم که میزان اثربخشی نیروهای ما چقدر است. افرادی هستند که ما آن ها را در هیئت ها استانی و مکان های دیگر به کار می‌گیریم. در واقع افراد خاص هستند که می‌توانند با فدراسیون همکاری مستقیم داشته باشند.

دبیر فدراسیون دوومیدانی درباره بازدید نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش از مجموعه آفتاب انقلاب گفت: جای تشکر دارد که بعد از سه سال که ما در فدراسیون هستیم یکی از مقام های ارشد وزارت به فدراسیون می‌آید و خوشحالم که بالاخره یکی از دوستان برای خسته نباشید گفتن به مجموعه آمدند. آقای سجادی از نزدیک مجموعه فدراسیون را مورد بررسی و بازدید قرار دادند. در این دیدار صحبت‌های خوبی میان معاون وزیر و آقای داوری انجام شد و امیدوارم این سرکشی‌ها مستمر باشد. قطعا حضور این افراد خستگی طولانی مدت افراد مجموعه را از بین می‌برد.

رشیدیان در پایان درباره کمپ تیم ملی در آفتاب انقلاب گفت: در این بحث و گفت وگو قرار بر این شد که پروژه احداث کمپ تیم ملی در آفتاب انقلاب به خوبی انجام شود. ما گزارشی را از اقدامات اولیه برای احداث کمپ به آقای سجادی ارائه کردیم و این کارها نیز مورد استقبال او قرار گرفت. معاون وزیر قول مساعد داده اند که هرآن‌چه در حوزه اداری و نظارتی مورد نیاز این پروژه خواهد بود از طرف وزارت انجام شود. امیدوارم این پروژه با حمایت دوستان به خوبی انجام شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان