بازدید 1940

روزشمار رفتن کرانچار از تیم امید

در حالی که 48 ساعت تا فرصت نهایی کرانچار به فدراسیون فوتبال باقی مانده است، ظواهر امر نشان می‌دهد که فرصت‌سوزی فعلی نهایتا به ضرر تیم ملی امید می‌شود.
کد خبر: ۴۵۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹ 24 November 2014
در حالی که 48 ساعت تا فرصت نهایی کرانچار به فدراسیون فوتبال باقی مانده است، ظواهر امر نشان می‌دهد که فرصت‌سوزی فعلی نهایتا به ضرر تیم ملی امید می‌شود.

به گزارش ایسنا، این روزها یکی از دغدغه‌های اصلی اهالی فوتبال، وضعیت تیم ملی امید است. زلاتکو کرانچار تا چهارشنبه به مسئولان فدراسیون فوتبال فرصت داده تا تکلیف او را روشن کنند، کرانچاری که این روزها از پیکان هم پیشنهاد سرمربی‌گری دارد. برای درک بهتر اتفاقاتی که در پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی امید رخ داد، بهتر است کمی تاریخ را ورق بزنیم.

بعد از نتایج عجیب و دور از انتظار تیم ملی امید در بازی‌های اینچئون کره جنوبی، وینگادا سرمربی این تیم بعد از کش و قوس فراوان بالاخره برکنار شد و با برکناری او لیست بلندی از مربیان مورد نظر فدراسیون فوتبال جهت سرمربی‌گری تیم ملی امید ارائه شد. در نهایت با دعوت زلاتکو کرانچار به قطر و مذاکراتی که حبیب کاشانی با او داشت طرفین توافق کردند تا زلاتکو کرانچار سرمربی‌گری تیم امید را بر عهده بگیرد.

کاشانی بعد از توافق با زلاتکو کرانچار به سرعت به ایران بازگشت و با حضور در جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال گزارشی را ارائه داد و در آن نحوه انتخاب کرانچار و البته سایر گزینه‌هایی که با آن‌ها مذاکره کرده بود را توضیح داد. پس از جلسه هیات رییسه کفاشیان به جمع خبرنگاران آمد و اعلام کرد که هیات رییسه موافقتش را با سرمربی‌گری کرانچار در تیم ملی امید اعلام کرده است.

در حالی که بعد از اعلام کفاشیان به نظر می‌رسید کار را باید تمام شده تلقی کرد، رییس فدراسیون فوتبال روز جمعه از قطعی نشدن حضور کرانچار خبر داد! صحبت‌های کفاشیان که مشخصا نکته‌ای در آن پنهان بود و رییس فدراسیون تلاش می‌کرد آن را روشن نکند بر این مبنا بود که کرانچار باید به ایران بیاید و باز هم با فدراسیونی‌ها جلسه بگذارد و مجددا وضعیت او بررسی شود تا در نهایت تصمیم‌گیری لازم صورت بگیرد.

آنچه که کفاشیان تلاش می‌کرد آن را به نحوی پنهان کند ظاهرا دو چیز است؛ اول جلب رضایت وزارت ورزش و جوانان است،‌ کمیسیونی تحت عنوان "کمیسیون تایید مربیان خارجی" در وزارت ورزش وجود دارد که ظاهرا آن‌ها باید حضور مربیان خارجی در ورزش ایران را تایید کنند که این کمیسیون اخیرا اعلام کرده که پرونده‌ای از کرانچار به دستش نرسیده است.

از سویی دیگر شنیده‌ها حاکی از این است که وزارت ورزش چندان موافق حضور کرانچار در راس تیم ملی امید نیست. احتمالا دلیل تغییر موضع کفاشیان نسبت به حضور کرانچار در ایران هم همین مسئله باشد چرا که کفاشیان روی کمک وزارت ورزش برای حمایت از تیم ملی امید برای صعود به المپیک و قرارداد کرانچار حساب ویژه‌ای باز کرده است.

تنها 48 ساعت تا پایان فرصت کرانچار به فدراسیون باقی مانده است. این مربی کروات که از پیکان نیز پیشنهاد دارد به دنبال این است که زودتر تکلیفش روشن شود تا در نهایت تصمیم نهایی‌اش را بگیرد. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که تیم ملی امید ایران از برنامه‌هایش خیلی عقب است و با این فرصت‌سوزی و از دست دادن زمان، حسرت المپیکی شدن ایران 4 سال دیگر تمدید می‌شود. اختلافات میان مسئولان و فدراسیون هرچه که باشد باید زودتر حل بشود تا دود این اختلافات به چشم تیم ملی امید ایران نرود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار