بازدید 4711

«جبهه النصره» کشیدن سیگار را ممنوع کرد

گروهک تروریستی «جبهه النصره» که از سه ماه گذشته از خاک سوریه به مناطق اندکی از ارتفاعات مرزی شرق لبنان نفوذ کرده است، کشیدن سیگار در «وادی حمید»‌ عرسال را ممنوع کرد.
کد خبر: ۴۵۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰ 24 November 2014
گروهک تروریستی «جبهه النصره» که از سه ماه گذشته از خاک سوریه به مناطق اندکی از ارتفاعات مرزی شرق لبنان نفوذ کرده است، کشیدن سیگار در «وادی حمید»‌ عرسال را ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه اعلام کرد که گروهک تروریستی جبهه النصره، کشیدن سیگار را در منطقه «وادی حمیّد» از توابع منطقه کوهستانی «عرسال» واقع در شرق لبنان، ممنوع اعلام کرد.

روزنامه «الانباء» کویت به نقل از یک منبع آگاه محلی در عرسال نوشت: افراد مسلح وابسته به (گروهک تروریستی) «جبهه النصره» کشیدن سیگار را ممنوع کرده و به مغازه‌‌داران دستور دادند که در راستای اجرای شریعت دینی، دخانیات را در منطقه صنعتی «وادی حمید» به آتش بکشند. این منطقه صنعتی از توابع شهرک مرزی عرسال است و به فاصله اندکی از مرزهای سوریه قرار دارد.

این منبع آگاه تاکید کرد که در پی تسلط افراد مسلح وابسته به گروهک‌های جبهه النصره و داعش بر ارتفاعات منطقه مرزی عرسال، اوضاع اقتصادی این منطقه به شدت آسیب دیده است.

افراد مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره سه گذشته ماه گذشته از خاک سوریه وارد لبنان شدند و پس از حمله به مراکز نظامی ارتش و نیروهای امنیتی، ده‌ها تن از سربازان ارتش و نیروهای ژاندارمری را به اسارت گرفتند. افراد مسلح خواسته‌هایی از جمله آزادی تروریست‌های وابسته به خود از زندان‌های لبنان، دریافت اموال از دولت لبنان و خروج حزب الله از سوریه را شرط آزادی اسرای لبنان اعلام کرده‌اند.

درگیری‌ها و تحولات امنیتی در عرسال زمانی آغاز شد که ارتش لبنان یکی از تروریست‌های جبهه النصره_شاخه القاعده در سوریه_ را دستگیر کرد و تروریست‌های القاعده‌ای نیز اقدام به حمله یک مرکز امنیتی در شهر عرسال در نزدیک مرز سوریه با لبنان کردند که در این حمله 4 نفر از جمله دو غیر نظامی کشته شدند و تروریست‌ها 20 نفر از نیروهای امنیتی را ربودند. افراد مسلح داعش و جبهه النصره تا کنون شماری از نظامیان لبنانی را اعدام کرده و تهدید کردن که در صورت عدم برآورده شدن خواسته‌هایشان، سایر اسرا را نیز اعدام خواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل