بازدید 1883

حضور رابطان دولت در مجلس کم است

محمد‌رضا خان‌محمدی
کد خبر: ۴۵۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴ 24 November 2014
نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور رابطان دولت در مجلس در جهت تعامل با نمایندگان کم است.

محمد‌رضا خان‌محمدی نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: مجلس و دولت بر پایه تأکیدات مقام معظم رهبری در سالم‌سازی فضای اقتصادی کشور همت داشته باشند و نسبت به اخذ معوقات بانکی از دانه‌درشت‌ها اقدام کنند.

وی افزود: انتصاب مدیران بر پایه تعهد و تخصص و نظامنامه انتصابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید کلید مدیریتی را در جای جای ایران اسلامی به افراد متعهد، متخصص، جوان، پویا و کارآمد سپرد و به این جوانان نظیر دوران دفاع مقدس اعتماد کرد که در صورت عدم توجه به این موضوع، مدیران حاصل رانت و لابیگری در بعضی دستگاه‌ها مستقر می‌شوند و تلاش منکر شدن معروف و معروف شدن منکر را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

نماینده ابهر خاطرنشان کرد: قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون از وظایف اصلی نمایندگان است، از این رو امروز برخلاف اصل مدیریتی تعادل اختیارات با مسئولیت  بعضا شاهدیم که برخی از معضلات اجتماعی کشور نظیر بیکاری و عدم ایجاد فرصت شغلی به حساب نمایندگان نوشته می‌شود، بنابراین ضمن اعتقاد بر روابط سازنده دولت و مجلس و همراهی مجلس با دولت در ایجاد فرصت شغلی در کشور، پیشنهاد می‌کنم دولت شبانه‌روز موضوع اشتغال را به طور کارشناسی و به دور از فضای سیاسی و تبلیغاتی مورد توجه قرار دهد.

خان‌ محمدی تصریح کرد: اصل ریشه رکود اقتصادی در کشور عدم توجه به مزیت‌های کشور یعنی صنایع تبدیلی نفت و گاز و پتروشیمی و معدن در کشور است، فزونی مصارف بر منابع و صرف گردش پول رکود را توسعه داده که در سایه آن امضاهای رانتی حرف اول را می‌زنند.

وی با تأکید بر تعامل مجلس و دولت ادامه دا: مجلس آماده همکاری با دولت در سایه منویات مقام معظم رهبری است و انشاءالله مجلس با رأی مثبت و تأیید وزیر پیشنهادی علوم مصادیق این همراهی را در روز چهارشنبه به اثبات خواهد رساند.

نماینده ابهر همچنین بیان داشت: آقای رئیس‌ جمهور مستحضر باشید در بعضی از وزارتخانه‌ها و معاونت‌های ریاست جمهوری مکاتبات نمایندگان یا بی‌پاسخ است و یا به نقاط کور و نامعلوم ارجاع می‌شود، حضور رابطان دولت در مجلس در جهت تعامل با نمایندگان کم است.

خان‌ محمدی اضافه کرد: با وجود ادعاهای برخی افراد در رسانه‌ها مبنی بر زیاده‌خواهی نمایندگان، اکثر نمایندگان قادر به تعیین وقت ملاقات با معاونان و بعضی از وزرا نیستند و احساس می‌شود در تعامل با نمایندگان مجلس و دولت نیاز به توجه عادلانه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل