بازدید 1942

پاسخ ابوترابی به تذکر دو نماینده معترض به روند اداره جلسه

کد خبر: ۴۵۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰ 24 November 2014
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پاسخ به تدکر دو تن از نمایندگان که خواهان بیان نظر نمایندگان مخالف و موافق در روند بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بودند گفت: اگر پیشنهادهایی که ممکن است گره‌گشا باشد مطرح شود وقت به نمایندگان برای بحث و گفت‌وگو بین موافق و مخالف داده می‌شود.

به گزارش تابناک از صحن علنی امروز (دوشنبه 3 آذر) محمدرضا پورابراهیمی گفت: آقای ابوترابی‌فرد از آنجا که اداره جلسه برعهده شماست، اجازه بدهید به شکل دیگری جلسه اداره شود. ماده‌های 36 و 37 طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بسیار مهم است و لازم می‌دانم بیشتر روی این 20 ماده بحث و گفت‌وگو شود.

وی با بیان اینکه تذکرش استناد به ماده 152 آیین‌نامه داخلی است، ادامه داد: روز گذشته نیز عنوان کردم انتظار ما از هیات رئیسه این است که بحث‌های مفصلی مطرح شود، نمایندگان در حال حاضر در خلأ اطلاعات و نظرات موافق و مخالف تصمیم‌گیری می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: این رویکرد مجلس منطقی به نظر نمی‌رسد. سرعت را قبول داریم تا قبل از ارسال لایحه بودجه این طرح الحاقی تصویب شود اما موادی تصویب می‌شود یا رأی نمی‌آورد که اگر موافق و مخالفی صحبت می‌کرد سرنوشت دیگری پیدا می‌کرد.

وی خطاب به ابوترابی‌فرد گفت: حداقل اجازه دهید موافق و مخالف در حد 2 دقیقه صحبت کنند که نمایندگان با دیدگاه بهتری در رأی‌گیری شرکت کنند. تنها به نظر دولت و کمیسیون اکتفا نکنید.

محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: اولاً همانطور که می‌دانید، عموماً پیشنهادات حذف ماده‌ها و پیشنهادهای جانبی رأی نمی‌آورد، در واقع نگاه مجلس معطوف به نظر کمیسیون برنامه و بودجه است.

وی ادامه داد: با این حال ملاک ما نظر کمیسیون نیست و پیشنهادهایی ممکن است گره‌گشا باشد، مطرح می‌شود. در اینگونه موارد، اگر فضای مجلس نشان دهد تذکر و پیشنهاد اهمیت دارد مانند پیشنهاد حذف توکلی برای ماده 36 وقت در اختیار بحث و گفت‌وگو بین موافق و مخالف داده می‌شود.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: گاهی فضای مجلس این پیام را دارد که ابهام مطرح شده در مواد وجود ندارد، بنابراین اگر نیاز به توضیح بیشتری باشد حتی زمان در اختیار موافق و مخالف قرار می‌گیرد.

در ادامه جلسه علنی امروز جعفری نماینده نائین نیز تذکری نسبت به روند اداره جلسه داد و گفت: پارلمان محل گفت‌وگو است. درست است گاهی بحث‌ها طولانی می‌شود اما حقیقت این است که احکام بودجه با این نظر در زمان بودجه تنها با اعداد و ارقام بررسی کنیم، در طرح الحاقی لحاظ کردیم، اما اکنون با سرعت این احکام را بررسی می‌کنیم و دقت را فدای سرعت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه این احکام قرار است دائمی شود، پیشنهاد داد: حتما به موافق و مخالف اجازه صحبت داده شود. به نظر می‌ىسد اداره جلسه تنها با هدف سرعت انجام می‌شود و دقت در تصویب مواد نادیده گرفته شده است.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به این تذکر گفت: قبلا به این تذکر جواب دادیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل