بازدید 1305
با تصویب مجلس:

شرکت‌های حسابرسی می‌شوند

کد خبر: ۴۵۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ 24 November 2014
نمایندگان مردم در خانه ملت شرکت‌های دولتی قانون مدیریت خدمات کشوری را مکلف به حسابرسی حداقل یکبار در طول سال‌های برنامه توسعه کردند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 3 آذر) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ماده 34 این طرح  را با 138 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر تصویب کردند.

براساس ماده 34 طرح مذکور شرکتهای دولتی موضوع مواد(4) و (5) قانون مدیریت خدمات کشوری که فهرست آنها توسط هیأت‌‌‌‌ وزیران تعیین می‌شود، مکلفند حداقل یک‌بار در طول سال‏های برنامه‌های توسعه از طریق سازمان حسابرسی و یا مؤسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران حسب مورد در جهت افزایش صرفه اقتصادی، کارآیی و اثربخشی فعالیت شرکتها و افزایش قابلیت اعتماد گزارش‌های مالی، نسبت به انجام حسابرسی عملیاتی و ارائه آن به مجمع عمومی اقدام نمایند. هیأت‌‌‌‌ مدیره این شرکتها مسؤولیت اجرای این ماده را بر‌عهده دارند.

تبصره 1- شرکتهایی که براساس مصوبه هیأت‌‌‌‌ وزیران دارای طبقه‌بندی می‌باشند، از شمول این ماده مستثنی می‌شوند.

تبصره 2- سازمان حسابرسی مکلف است چهارچوب و استانداردهای حسابرسی عملیاتی را ظرف شش‌ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون تهیه و ابلاغ نماید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر